mateogold Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 (endret) Da har jeg i de siste par ukene fått testet Network Norway/Mobile Norway (heretter kalt MN) sitt nett i Oslo og på Romerike, her kommer ett kort sammendrag før jeg får ferdig full rapport. Strekningen Oslo-Kløfta (TOG): Innendørs på Oslo S har NN ned i -95 db, som ikke er serlig bra. På Toget faller er det bra signal frem til Romeriksporten hvor man etter en tid bytter over til Telenor som har sporanisk dekning på tog uten repeateranlegg. Når man kommer til Lillestrøm tar det igjen laaaang tid før den finner at det er et MN nett der, får inn tre sendere med dekning i Lillestrøm. Dekningen fra MN faller ut og blir fraværende etter ca. 1 minutt togtur nordover fra Lillestrøm/ca. 4km fra Åråsen stadion. Oslo Sentrum: Stort sett meget bra dekning utendørs, men innendørs bytter den OFTE til telenor - kan nevne at både inne på Saga og Eldorado kino var det kun signaler fra TnM. Når man går ned i T-Banen, kjører inn i tuneller etc. så tar det desverre ALT for lang tid før telefonen bytter over til Telenor, ofte er man uten dekning i 1 minutt. Under samtale går dette dog fint. Har ikke fått testet handover fra TnM 3G til MN GSM da hele testen er gjort på GSM. Oslo-Nittedal: God dekning frem til Gjelleråsen, deretter bare TnM. Alt i alt er jeg overrasket over hvor bra dekning MN har fått til på så kort tid, det som skuffer i testen er handover fra MN til TnM i standby modus - noe som jeg håper kan bli bedre. En annen ting som skuffer er de meget stygge sitene som MN bygger - her har TnM bruk utallige millioner på å skule, male/kamuflere basestasjonene sine og så bygger MN ett nett slik at det ser ut som om man er i Praha når man går rundt i Oslo nå i forhold til det var før - greit det var noen stygge NC BTS'er før, men det er helt sinnsykt hvordan det er nå med stort sett BARE takmonterte master fra MN. Håper de i fremtiden starter å kamuflere sine BTS'er bedre. Da lar jeg kommentarene komme fra dere Mateo Endret 5. oktober 2008 av Haraldson Emnetittel bestående kun av store bokstaver er redigert. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Med 100-150 siter i Oslo/Romerike er jeg ikke forbauset over dette. Husk at NetCom startet med 30 siter i Oslo i 1994, og ga dermed opphav til uttrykket NetCom-dekning blant folk med lite hår. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå