enden Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Snublet over en eOpen-lisens som jeg skulle se på. Den inneholdt 5 CALs til 2003, men ikke noe serienummer. Hvordan fungerer dette? Lenke til kommentar
skille Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Har vært borti før på TS trur jeg det var, der var det ikke noe sjekk mener jeg på om lisensene var oppbrukt. Var brukerens ansvar å sjekke så dem var innenfor MS lisensbetingelser. Kan kanskje være noe slik? Lenke til kommentar
enden Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 Har vært borti før på TS trur jeg det var, der var det ikke noe sjekk mener jeg på om lisensene var oppbrukt. Var brukerens ansvar å sjekke så dem var innenfor MS lisensbetingelser. Kan kanskje være noe slik?Server uten CAL vil mase om lisenser, så det vil jeg gjerne unngå. TSCAL, som kunden forøvrig også har gjemt unna noe sted uten at jeg kjenner lisenstypen må man vel ha? Hater lisenser... Lenke til kommentar
Fungus Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Har du kikket her ? https://eopen.microsoft.com/ Og ja, skal de bruke Terminal Server i Application mode, så må du ha TSCAL's, og de er de værste av alle. Er blitt mye bedre på 2003 server da, på 2000 måtte man ringe inn i 9 av 10 tilfeller Tror kanskje "best practise in real life" når det gjelder sånne cals, er å stappe dem i skuffen, og sette server i per user mode og smile å se glad ut., men tscals må inn... Lenke til kommentar
enden Skrevet 9. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 9. oktober 2008 Skrev jo at jeg hadde sett lisensen, men ikke fant noe serienummer. Tenkte det var underforstått at jeg hadde vært innom eOpen Skulle de vært der? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå