ptroinks Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Jeg er på attføring, og er for tiden på såkalt hospitering i en butikk som selger fiske-\jakt-\turutstyr og våpen. Når hospiteringen min er over, er planen at jeg skal over på lønnstilskudd (jeg får fast lønn fra bedriften, bedriften får litt av lønnsutgiftene dekket av NAV). Nå som tiden nærmer seg til hospiteringstiden min er over, lurer jeg bare på hva man kan vente å få i lønn i en slik stilling (butikkmedarbeider\selger). Nå skal det sies at dette er en bedrift som i høy grad baserer seg på ekspertise i det som skal selges, så jobben er ikke bare "å stå bak kassa", hvis dere skjønner hva jeg mener. Siden bedriften som sagt også selger våpen, har man som ansatt også et visst ansvar, noe jeg vil tro (les: håper) skal gi litt høyere lønn. Jeg har snakket litt med de andre ansatte der om hva de får i lønn, og den virker utrolig lav: Utbetalt ca. 14000 pr. måned! Dette er jo bare 500kr. mer enn det jeg får i måneden fra NAV! Er det noen her på forumet som har greie på dette? Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
gorber Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Butikkarbeid, spesielt i spesialbutikker er utrolig dårlig betalt. Du tar noe igjen i form av frynsegoder som lavere priser, men fortsatt utrolig dårlig betalt. Lenke til kommentar
phax Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Varierer jo veldig fra butikk til butikk, og ansatt til ansatt det her da. Men rundt 200-250 000,- i året er vel normalt. Er du dyktig og selger som en helt kan du nok raskt forhandle deg til litt bedre lønn. Men godt betalt blir det aldri uansett. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 (endret) I butikken jeg jobber i vet jeg om mange lager/butikkansatte som har utbetalt ca 14000,- i måneden, selv noen av de har jobbet der i nesten 2 år. Som gorber sier, butikklønna er utrulig svak med mindre du har en eller annen lurer som butikksjef/avd. sjef. Er 2. års lærling i butikk, og med støtten fra Lånekassen har jeg mer i måneden enn hva jeg ville tjent dersom jeg hadde jobbet som vanlig butikkansatt, så med tanke på lønna er det ingenting som motiverer meg til å fortsette i bransjen som vanlig butikkansatt så snart jeg er ferdig. Endret 5. oktober 2008 av ^Th0mas^ Lenke til kommentar
gorber Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 I de større kjedeeide butikkene er ofte forholdene noe bedre, men som regel er den lokale nessekonger som sitter i butikken og forsøker med minimale marginer å få butikken til å gå rundt. Da blir det lave lønninger. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Mer informasjon om lønn på www.butikksjef.no Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Synes 14.000 høres adekvat ut for en jobb hvor man ikke behøver videre skolegang/ekspertise. Jobbet som ufaglært i helsevesenet (pasientrettet psykiatri) i 2 år, og hadde mellom 11.500 og 12.500 utbetalt i måneden...... Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Sant, men man kan ta fagbrev som butikkmedarbeider hvis man vil, dog må oppfylle en del krav om å ha jobbet lenge eller ha skole. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå