mjo101 Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Hei.. Har selv en mazda 323 som jeg er kjempe fornøyd med..! driftsikker, god å kjøre, lavtdrivstoff forburk, og ikke den største sinken i trafikken... Hadde jeg skulle valgt om igjen ville jeg nok tatt mazdaen igjen.. Lykke til med bilkjøp...! Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 11. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2008 Jepp da skal jeg nok se nærmere på den å følge med på eventuelt gode tilbud Lenke til kommentar
rublings Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Hvis du lurer så har 323F en sportsligere understell enn 323. Syns F ser bedre ut også Lenke til kommentar
Momicocra Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Støtter forslaget om Mazda 323F! Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2008 denne feks? http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...amp;WT.svl=Link Hvordan motor sitter i en sånn bil a? Lenke til kommentar
Ballpwn Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 I den sitter det en 1,5l med 90hk. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Prøvekjør en med 1.5 og en med 1.8 så ser du hva du foretrekker. Jeg personlig gikk for 1.8. Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 27. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2008 Jeg foretrekker nok 1.8 hvis den går best, men det kommer jo ann på prisen da Lenke til kommentar
rublings Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Er ikke store forskjeller i pris med tanke på at bilene er så gamle. Er mer hvilke stand bilen er i som spiller inn, og km. stand. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Får jo disse bilene med den litt artigere 2 liters V6 også, men da begynner vel prisen fort å stige igjen. Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Får jo disse bilene med den litt artigere 2 liters V6 også, men da begynner vel prisen fort å stige igjen. Om ikke prisen på bilen er så mye høyere er antakelig forsikringa det. Kan jo være at det skiller et par tusen mellom 1,5 og 1,8 også, uten at jeg har sjekket det. Veit bare at Kangooen min, 1,6 bensin (95 hk) var ca 1-2000 billigere i året enn samme bil med 1,9 diesel (65 hk), selv om sistnevnte er veldig mye latere.. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 28. oktober 2008 Del Skrevet 28. oktober 2008 Får jo disse bilene med den litt artigere 2 liters V6 også, men da begynner vel prisen fort å stige igjen. Får også skviset nedi en 2.5 liters KL-ZE motor fra mx-6. Passer rett på motorfestene i en 1.8. Da snakker vi moro Lenke til kommentar
Gjest Slettet+oiasdf79 Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Alt går an, har sett Mercedes E-klasse med 5 Liters V12 fra en S-Klasse, så hvis man bare vil så går det meste.. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Joda, men så er det jo litt kjekt at alt passer bolt on her. Trenger ikke nye motorfester eller noe. Det eneste som er litt tricky er at denne motoren ble montert med to forskjellige innsugsmanifolder, der den ene passer men den andre ikke. Men det er jo bare småtterier. Fra 1.8 med 115hk til 2.5 V6 med 200. Motor og girkasse får man på Ebay for rundt 6000-7000 NOK. Godkjenning derimot, vet jeg ikke noe om. Håper det er mulig å få det godkjent for da blir det kl-ze motor i min om et par år, hvis bilen fortsatt går Lenke til kommentar
Requi Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 (endret) Henger meg litt på her; hva mener folket om en Opel Vectra? F. eks en slik en: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...mp;WT.svl=Bilde http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...mp;WT.svl=Bilde Gjerne nevn hva forsikring (ca.) kan bli på om jeg har den på meg (førstebil til 18-åring) eller om jeg har den på en av foreldra... Hvor kan man finne ut av hvor mye forsikringen blir på osv? Jeg har ingen peiling på hva forsikringen på forskjellige biler blir på, det eneste jeg "vet" er at BMW hos en 18-åring har høy forsikring. Hva er f. eks forsikringen på en Opel Vectra? (på Gjensidige.no med forsikringskalkulatoren, så sier de at jeg skal ringe eller sende mail etter hver gang jeg har gjort alle stegene Kan det ikke bare stå?) Endret 30. oktober 2008 av Requi Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Gå inn på Gjensidige.no, og sjekk med "Forsikringskalkulatoren" der. Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 (endret) En helt "vanlig" kjedelig bil bil, type VW golf, Toyota corolla, osv. Ligger vel på mellom 4-7000 i året for ansvarsforsikring, for en 18-årig mann. Avhengig av hvor du bor, garasje, og individuelle forhold... Endret 29. oktober 2008 av RCP-88 Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 forresten, er det galt at jeg har forsikring som baserer seg på adresse hjemme, med garasje når jeg til vanlig bor på hybel i trondheim, med bilen parkert på fellesparkering? bruker jo bilen mest når jeg reiser hjem, og når jeg er hjemme - men kan det bli rot av dette om det skjer noe? den kjedelige astraen min kom på ett sted mellom 10-12000 med full kasko når jeg var 18, forsikring er svindyrt Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 forresten, er det galt at jeg har forsikring som baserer seg på adresse hjemme, med garasje når jeg til vanlig bor på hybel i trondheim, med bilen parkert på fellesparkering? bruker jo bilen mest når jeg reiser hjem, og når jeg er hjemme - men kan det bli rot av dette om det skjer noe? den kjedelige astraen min kom på ett sted mellom 10-12000 med full kasko når jeg var 18, forsikring er svindyrt Jeg bor også på hybel, men har bostedsadresse hjemme hos mor og far. Det er ikke noe ulovlig i det. Det gjør også at jeg får familierabatt og slikt. Jeg er 19 og betaler 5000,- i året for Kangooen min med delkasko. Syns ikke det er så ille egentlig. Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 forresten, er det galt at jeg har forsikring som baserer seg på adresse hjemme, med garasje når jeg til vanlig bor på hybel i trondheim, med bilen parkert på fellesparkering? bruker jo bilen mest når jeg reiser hjem, og når jeg er hjemme - men kan det bli rot av dette om det skjer noe? den kjedelige astraen min kom på ett sted mellom 10-12000 med full kasko når jeg var 18, forsikring er svindyrt jeg har 9000 for ansvar... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå