Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Snart 18 trenger tips til billig bil.

Tmz

Anbefalte innlegg

Hei..

Har selv en mazda 323 som jeg er kjempe fornøyd med..! driftsikker, god å kjøre, lavtdrivstoff forburk, og ikke den største sinken i trafikken...

Hadde jeg skulle valgt om igjen ville jeg nok tatt mazdaen igjen..

Lykke til med bilkjøp...!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
Får jo disse bilene med den litt artigere 2 liters V6 også, men da begynner vel prisen fort å stige igjen.

Om ikke prisen på bilen er så mye høyere er antakelig forsikringa det. Kan jo være at det skiller et par tusen mellom 1,5 og 1,8 også, uten at jeg har sjekket det. Veit bare at Kangooen min, 1,6 bensin (95 hk) var ca 1-2000 billigere i året enn samme bil med 1,9 diesel (65 hk), selv om sistnevnte er veldig mye latere.. :p

Lenke til kommentar

Joda, men så er det jo litt kjekt at alt passer bolt on her. Trenger ikke nye motorfester eller noe. Det eneste som er litt tricky er at denne motoren ble montert med to forskjellige innsugsmanifolder, der den ene passer men den andre ikke. Men det er jo bare småtterier.

Fra 1.8 med 115hk til 2.5 V6 med 200. Motor og girkasse får man på Ebay for rundt 6000-7000 NOK. Godkjenning derimot, vet jeg ikke noe om. Håper det er mulig å få det godkjent for da blir det kl-ze motor i min om et par år, hvis bilen fortsatt går :)

Lenke til kommentar

Henger meg litt på her; hva mener folket om en Opel Vectra? F. eks en slik en: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...mp;WT.svl=Bilde

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...mp;WT.svl=Bilde

Gjerne nevn hva forsikring (ca.) kan bli på om jeg har den på meg (førstebil til 18-åring) eller om jeg har den på en av foreldra...

Hvor kan man finne ut av hvor mye forsikringen blir på osv? Jeg har ingen peiling på hva forsikringen på forskjellige biler blir på, det eneste jeg "vet" er at BMW hos en 18-åring har høy forsikring. Hva er f. eks forsikringen på en Opel Vectra?

(på Gjensidige.no med forsikringskalkulatoren, så sier de at jeg skal ringe eller sende mail etter hver gang jeg har gjort alle stegene :omg: Kan det ikke bare stå?)

Endret av Requi
Lenke til kommentar

forresten, er det galt at jeg har forsikring som baserer seg på adresse hjemme, med garasje når jeg til vanlig bor på hybel i trondheim, med bilen parkert på fellesparkering? bruker jo bilen mest når jeg reiser hjem, og når jeg er hjemme - men kan det bli rot av dette om det skjer noe?

den kjedelige astraen min kom på ett sted mellom 10-12000 med full kasko når jeg var 18, forsikring er svindyrt :(

Lenke til kommentar
forresten, er det galt at jeg har forsikring som baserer seg på adresse hjemme, med garasje når jeg til vanlig bor på hybel i trondheim, med bilen parkert på fellesparkering? bruker jo bilen mest når jeg reiser hjem, og når jeg er hjemme - men kan det bli rot av dette om det skjer noe?

den kjedelige astraen min kom på ett sted mellom 10-12000 med full kasko når jeg var 18, forsikring er svindyrt :(

Jeg bor også på hybel, men har bostedsadresse hjemme hos mor og far. Det er ikke noe ulovlig i det. Det gjør også at jeg får familierabatt og slikt. Jeg er 19 og betaler 5000,- i året for Kangooen min med delkasko. Syns ikke det er så ille egentlig.

Lenke til kommentar

jeg har 9000 for ansvar...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...