Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Snart 18 trenger tips til billig bil.

Tmz

Anbefalte innlegg

Saab 9000; komfortcruiser så det holder! Fås med flere motoralternativ, der den minste er en 2-liter på 130 hester, som ikke går så verst. 0-100 på 11 sek. blant annet.

Skinnseter, automatisk klima, kjørecomputer og diverse annet snacks er også mulig å finne. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jepp, men litt for mye plass for mitt behov, dvs aaaalt for stor :p

Hva med en Mitsubishi Colt, de har jo ikke så stor motor, men de er jo relativt små da.. også var de ikke så dyre heller. Noen som har noen erfaringer eller noe å peke på når det gjelder denne bilen?

Hver januar kan en søke jobben om å få ferie penger på forskudd.

registrering koster vel 3000kr for skiltene

2500kr for års avgift, bil er dyrt.

så kommer forsikringen, bilen bør være registrert på en av gamlingene som har f.eks 70%

Kan si starlet har dårlig ratt fjæring. Om det er riktig navn å sette på det. Men reliable bil.

Var det ikke en lite kjørt mondeo til 19000kr som jeg linket til?

Lenke til kommentar

Altså, kommer sikkert til å gjøre litt oppgraderinger her og der, det jeg mener med at jeg ikke vil bruke så mye penger på den er vel i form av reprasjoner på ting som ryker. Sånn ellers har jeg ikke noen problemer med å bruke penger på eventuelt nye dekk, felger, setetrekk, anlegg osv...

Nå vet ikke jeg helt hva dårlig rattfjering vil si, men var uansett ikke starlet jeg så på, men en liten colt.. er 1.3L noe tess i det hele tatt? Eller har dere noe annet å peke på når det gjelder feks kjøreegenskaper?

Og den hyundaien så jo ganske grei ut egentlig, men den er vel kanskje litt slapp? :p

Lenke til kommentar

skal du ha billig bil så er motoren første steg å kutte ned kostnaden. effekt -> dyrere forsikring...

rett 1.3 i en liten bil kan funke fint om du ikke forventer for mye. selv kjører en liten astra med 1.4 16v, og den er kraftig nok til at det ikke blir direkte kjedelig å kjøre.

Lenke til kommentar

Jeg forventer ikke sånn alt for mye, men håper den ihvertfall går litt bedre en vår stasjonsvogn med 115 hester, med billig bil mener jeg egentlig billig innkjøpspris, selvfølgelig skal jeg ikke ha noe ferari, men forsikringen setter jeg vel på mor og far så den blir vel ikke så ille uansett. Hadde vært kult med en 1.6 eller 1.8 men de er jo mye dyrere igjen..

Lenke til kommentar

Jeg kjørte sammen med en Mitsubishi Colt til Härnösand i Sverige i sommer. Godt nok var det en av de nyere modellene, men den dro ganske bra med tanke på at den hadde henger + buggy og 3passasjerer.

Hva med en litt eldre Golf med 1.8l?

Endret av EvenruD
Lenke til kommentar

så kommer forsikringen, bilen bør være registrert på en av gamlingene som har f.eks 70%

Kan si starlet har dårlig ratt fjæring. Om det er riktig navn å sette på det. Men reliable bil.

Satsene på omregistreringsavgift er forskjellig etter bilens førstegangsregistrering (?) i Norge.

En annen ting er at dersom far har bil og rundt 70 i bonus, får han ikke det på bil nummer 2. Dessuten er det ikke alltid lønsomt å sette forsikringa på andre. Siden dette er snakk om en billig bil så har man ikke noe mer enn kun ansvarsforsikring eller delkasko. For meg er det mer lønnsomt å ha forsikringa stående på meg, dersom jeg ikke bruker den. Da får jeg igjen ungdomstillegget på 7-8k kr, samt at jeg allerede har fått bygd opp en god bonus da jeg kjøper meg en dyrere bil jeg skal ha full kasko på.

Det lønner seg noen ganger å tenke litt langsiktig, og ikke bare tenke på kostnadene der og da. Jeg vil også påstå at 100 hk er nok for sikker kjøring på en bil på 12-1300 kg.

Lenke til kommentar

Satsene på omregistreringsavgift er forskjellig etter bilens førstegangsregistrering (?) i Norge.

En annen ting er at dersom far har bil og rundt 70 i bonus, får han ikke det på bil nummer 2. Dessuten er det ikke alltid lønsomt å sette forsikringa på andre. Siden dette er snakk om en billig bil så har man ikke noe mer enn kun ansvarsforsikring eller delkasko. For meg er det mer lønnsomt å ha forsikringa stående på meg, dersom jeg ikke bruker den. Da får jeg igjen ungdomstillegget på 7-8k kr, samt at jeg allerede har fått bygd opp en god bonus da jeg kjøper meg en dyrere bil jeg skal ha full kasko på.

Det lønner seg noen ganger å tenke litt langsiktig, og ikke bare tenke på kostnadene der og da. Jeg vil også påstå at 100 hk er nok for sikker kjøring på en bil på 12-1300 kg.

Vel, kan si på mc så bør en ikke kjøpe forsikring på sitt eget navn før en er 30år. Han man ikke penger så har man ikke penger. Aldersbonus spiller en stor rolle.

Lenke til kommentar
Vel, kan si på mc så bør en ikke kjøpe forsikring på sitt eget navn før en er 30år. Han man ikke penger så har man ikke penger. Aldersbonus spiller en stor rolle.

Nå er det snakk om bil i denne tråden da. Og ungdomstillegget får man igjen hos flere selskaper, noen steder også med rente, dersom man ikke bruker forsikringa. I de fleste tilfeller blir det billigst på sikt hvis man starter med forsikringa på seg selv. Den dagen man skal ha forsikra en dyrere bil med fullkasko og ikke har noe annet enn 20% bonus kan man regnemed høy forsikringspremie.

Hva med en slik som jeg har? Mazda 323

Gaske kvikk, lavt forbruk, lav forsikring, god driftsikkerhet og billige deler.

Støtter den.

Endret av >Jonas<
Lenke til kommentar

Du får mer bil for pengene hvis du kjøper 323 + lavere forbruk. Driftsikkerhet og slikt er mye det samme, men skal du ha tilsvarende akselerasjon osv må du jo ha større motor.

Colt vet jeg ikke mye om, men jeg har ikke hørt mye negativt om den. Eneste er vel at den leveres med litt mindre innstegsmotor, 1.3 om jeg ikke tar feil.

Hvis du vil se videre på en slik som jeg har, så ville jeg anbefalt 1.8 literen. 1.5 blir litt daff ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...