TRS Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Hei. Om ikke lenge så blir jeg antaglig kalt inn til sesjon. Og saken er den at jeg "vil" eller har ikke noe imot og gå i militæret. MEN (alltid et men) jeg har dårlig hørsel og dårlig fargesyn. Er det noen som vet om det fremdeles er noe alternativ eller blir jeg bare sendt hjem? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Du kan kanskje få plass i luftforsvaret eller noe. Mange greier "stillinger" der som ikke krever spesielt bra syn/hørsel. F.eks. en eller anna kontorjobb, lagerassistent, sjåfør (hvis du har lappen), verkstedjobb, leirsoldat (omtrent som vaktmester) o.l. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Han må uansett igjennom rekrutten, hvor det skjer en del saker. Kan godt være man slipper, ja. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Da jeg var i militæret var jeg på rom med en som var fargeblind, og en annen som ikke klarte å lese tekstinga på NRK på 3 meters avstand på en 21" TV. Lenke til kommentar
ErozbratH Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 leirsoldat (omtrent som vaktmester) o.l. Hehe, trodde ved første øyekast at det sto leiesoldat der. Jaja, jeg syntes nå det var morsomt, men jeg har vært oppe i hele natt Lenke til kommentar
ErozbratH Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 oki, bommet litt på quotingen, har aldri gjort det før. Det var altså sedsberg jeg prøvde å quote Lenke til kommentar
TRS Skrevet 28. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2003 k, tror jeg har fått sånn halvveis svar på det jeg faktisk ville vite uansett, takker for svar........ Får vel se når jeg kommer på sesjon hva de gjør med meg 8) Lenke til kommentar
Nidhogg Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Han må uansett igjennom rekrutten, hvor det skjer en del saker. Kan godt være man slipper, ja. jepp Lenke til kommentar
aurstad Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 tror ikke du har noe å frykte, sålenge du ikke har problemer med å fungere i hverdagen. Jeg var sesjonsassistent når jeg var i militæret så dette husker jeg en del om. Det kommer selvsagt litt ann på hvor dårlig hørselen/synet er, men du får sikkert slippe inn hvis du vil. Det du må tenke på da er at i enkelte spesialavdelinger, f.eks storm/jeger så kreves det perfekt hørsel/syn og du bør vel kanskje tenke på å finne en annen avdeling som passer deg bedre. Lenke til kommentar
Aspmyra Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Journalistutdanning gjennom forsvaret, er det mulig? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. Tråden bryter også med tre-ords-regelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.) Lenke til kommentar
Olawl Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Journalistutdanning gjennom forsvaret, er det mulig? Du får nok ikke en "utdanning", men du kan ha det som en slags praksis under førstegangstjenesten. Da må du kontakte FMS (Forsvarets Mediesenter). Du kan lese mer her: http://www.mil.no/felles/fms/start/stillin...articleID=89719 De holder til på Akershus hvis jeg ikke tar feil. Det er forøvrig verdt å merke seg at da jeg sendte en e-post med diverse spørsmål fikk jeg vite at det ganske snart, hvis ikke allerede, er for sent å søke. I så fall blir du sendt til andre deler av landet hvor de trenger journalister. Vurderte det ganske sterkt selv, men et år i 2. bataljon ble litt for fristende. Så er det bare å krysse fingrene og håpe på at jeg ikke angrer på at jeg må bo i Indre Troms, når jeg kunne sovet hjemme hver natt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå