Gå til innhold

XP, får kun logget inn i sikker modus..

J@9

Anbefalte innlegg

Hei!

Sitter her å prøver å hjelpe noe folk jeg kjenner med et data problem..

Det er som følger..

Starter jeg opp XP som vanlig, så får jeg beskjed om å skrive inn passord, jeg gjør dette, og får opp bakgrunnsbildet, så logger den seg av igjen og hopper tilbake til menyen med brukernavna.

Om jeg trykker ctrl-alt-del 2 ganger og skriver administrator, så blir det noe sånt som AdMINiSTRAtor av seg selv, om jeg pusser ut det som blir store bokstaver og skriver dem på nytt så blir det riktig, men jeg får ikke logget inn, siden jeg får beskjed om at kontoen har begrensninger, og gjest er deaktiver.

Men det rare er at om jeg prøver i sikkermodus, så får jeg logget inn på både administrator og hp_eier (som er det opprinnelige brukernavnet).

Her har jeg lagt inn MBAM og kjørt en kjapp scan, da blei 56 ting sletta.

Og etter det så tok det litt lengre tid før jeg blei avlogga automatisk i vanlig modus..

Så jeg starta den på nytt i sikkermodus med nettverk, for å oppdatere MBAM, og har akkurat nå blitt ferdig med å kjøre en full scan, hvor det ble funnet 708 infiserte objekter.. skal fjerne disse og se hva som skjer da.

Hvis den ikke fungerer nå, er det noen forslag her??

*Edit*

Problemet er fremdeles her, og nå blei jeg logget av ganske kjappt igjen.

Men har bytta fra AVG 8 free til Avast home nå, skal prøve å få kjørt en runde med dette i sikkermodus med nettverk, så får jeg se om det hjelper.

Tar fremdeles imot tips :)

Endret av J@9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg fått kjørt Avast en runde, fikk beskjed om at det var virus i minnet, og at jeg derfor burde restarte og kjøre Avast i oppstarten, dette gjorde jeg.. og dette tok sin tid.

Fikk fjerna noe, og når jeg kom til innlogginga så var fremdeles problemet der.

Tok derfor å restartet til sikkermodus, men nå får jeg ikke logget inn der heller.

Så da har dette heller gjort det værre..

Ender vel med at jeg må skru ut disken og koble den til min egen pc for å kopiere innholdet, for så å kjøre recovery på maksina..

Hvis ingen kommer med noen gode svar.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+129837

Adminitrator kontoen blir aktivert under sikkermodus, det er derfor det virker under sikkermodus.

prøv å logge inn i det brukenavnet du har problemer med, i sikkermodus. og deretter let om det er en fil som finnes i oppstart mappen som finnes i C:\Documents and Settings\"brukernavnet ditt"\start-meny\programmer\oppstart

eller åpne KJØR -- start->Kjør og skriv "msconfig" uten " og deretter gå til oppstart menyen og prøv å finne om det finnes en program eller noe sånt som heter "shutdown.exe -L" fordi det er det som gjør at kontoen din logger ut når det logger inn i vanlig modus

Endret av Slettet+129837
Lenke til kommentar

Takker for svar, men systemet ble bare mer og mer ustabilt etter hva jeg prøvde av tips og triks jeg fant på nettet, så til slutt fikk jeg boota systemet via BartPE cd, og tok bare kopi av viktige filer, for så å legge inn XP på nytt.

Driver å kjører updates på den nå :)

Så mesteparten av jobben er gjort.

Takker alikevel for tipsene, enda jeg ikke fikk prøvd dem.

Fikk ikke logget inn i sikkermodus engang på slutten.

Lenke til kommentar
Takker for svar, men systemet ble bare mer og mer ustabilt etter hva jeg prøvde av tips og triks jeg fant på nettet, så til slutt fikk jeg boota systemet via BartPE cd, og tok bare kopi av viktige filer, for så å legge inn XP på nytt.

Driver å kjører updates på den nå :)

Så mesteparten av jobben er gjort.

Takker alikevel for tipsene, enda jeg ikke fikk prøvd dem.

Fikk ikke logget inn i sikkermodus engang på slutten.

vi har en guiden som du kunne ha fulgt, da hadde du sleppet å reinstalere xp. altså guiden er en veildeding om hvordan du blir kvitt virus

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...