Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kvalm av tankene mine

Anbefalte innlegg

Jeg blir så sint på meg selv av og til.. Iblant føler jeg at jeg virkelig ikke fortjener typen min.

Hvor skal jeg starte egentlig? Kan si litt om min egen bakgrunn.

Når jeg var mindre ble jeg mobba og plaga en del, og hadde ganske så lav selvtillit ei stund. Har fortsatt problemer med selvtilliten, men det er på bedringens vei. Ihvertfall har jeg aldri følt meg spesielt pen, og frem til jeg var sånn 13 år trodde jeg det var helt umulig for en gutt å like meg.

På grunn av at jeg veldig mye av livet har vært i den situasjonen med å bli plaget har jeg utviklet en ganske god sans for å sette meg inn i andres situasjon. Så der mange andre ungdommer dømmer noen fordi de syns de er nerdete eller teite/stygge etc, så er jeg heller sånn at jeg dømmer de som gjør masse ut av seg selv og tror de er kjempekule.

For meg er typiske drittsekker veldig turn off, på grunn av at jeg virkelig misliker sterkt de folka som gjorde livet mitt, og veldig mange andre sitt, surt da jeg var mindre..

Og jeg har også hatt en tendens for å falle for de guttene som ikke er de aller kuleste, fordi jeg ser andre plasser enn mange jenter gjør.

Og det var slik jeg ble forelska i typen min. Han er ikke megapen (eller, han er faktisk ganske pen, men gjør lite utav seg klesmessig etc. så man får ikke akkurat sett det) og er litt småsær, men jeg falt pladask for ham.

Saken er at nå har jeg kommet til et stadie hvor jeg ikke er sånn mega-nyforelska lenger, følelsene er fortsatt sterke, men har roet seg, som de som regel alltid gjør i forhold.

Og nå i det siste har jeg begynt av en eller annen grunn, å legge mye mer merke til det som er negativt (jeg mener ikke det er kjempenegativt, dere skjønner forhåpentligvis hva jeg mener) ved ham. Han har ikke klesstil, det er bare et faktum. Han går somregel med frilufts-bukse, eller dongeribukse som er sånn rett opp og ned, dressmann aktig, og en frilufts-tskjorte eller band-aktig t-skjorte. Og han gjør ingen ting med håret sitt. Det irriterer meg bare, fordi jeg vet han hadde vært så fin om han klipte det litt kortere og rufset til med litt voks.

Og pga at disse tankene spiser meg opp av og til så får jeg faktisk innfall av tanker at jeg... Åh, herregud, har ikke lyst å skrive dette engang!... ikke har lyst å gå rundt, feks på kjøpesenteret, med ham.

Jeg er så stygg i hodet! Jeg er så glad i denne gutten, han er kjempesnill, og behandler meg så bra! Vi har vært gjennom mye sammen og vi forstår hverandre!

Og så tenker jeg sånn?!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mange som lenge ikkje bryr seg om klesstil og utsjånad. Det som kan skje er at når han først kjøper eit par plagg og ser at dette faktisk ser ganske bra ut så blir det motivasjon til å kjøpe og bruke finare bekledning. Ein tur til frisøren der frisøren bestemmer alt kan være lurt.

Eg forstår godt det du tenker på, det beste er nok å diskutere det med han. Kanskje ikkje like direkte som her, men ein lettare diskusjon. Du kan jo og eventuelt kjøpe eit plagg eller antrekk og gje som presang.

Lenke til kommentar

Såklart er det litt flaut å gå rundt med en gutt som like gjerne kunne bodd i en hule.. Du kan kanskje få en kompis av han til å få gutten din til å prøve litt voks? :) Hvis han ser bedre ut kommer han nok til å fortsette med det. Å få han til å endre klesstil tror jeg blir vanskeligere.

Lenke til kommentar

Du kan være veldig bevist på å forsterke positivt. Med det mener jeg at med en gang han gjør noe positivt med utseendet sitt legger du merke til det, gir han positiv oppmerksomhet, smiler litt ekstra og er litt ekstra glad (kan godt hende du er ganske bevist på dette fra før, bare gir forslag).

Videre kan du kombinere dette med å invitere han på en bytur der derre gjør noe sammen (f.eks. kafè, kino, går på noen butikker han liker), men samtidig bruker litt tid på å finne noe klær til han og stasje han opp (så kan du gi han masse positiv oppmerksomhet når han er ferdig stasjet opp). Det at dere gjør handlingen til en sekundær ting gjør forhåpentligvis at han ikke føler seg presset av deg til å endre stilen sinn, men at han heller blir motivert til det av din positive aktivering.

PS: Om du er ordentlig sleip kan du hinte til at du blir så kåt når han gjør noe ekstra ut av seg og at han hadde vært så sexy med den frisyren og de klærne. Om han er en normal hetro gutt burde dette gjøre at han i allefall en gang i blandt gjør seg til for deg, da må du selvsagt stille opp slik han forventer ellers tar han deg fort for å bløffe.

Lenke til kommentar

Sier meg veldig enig med Xaser. Legg vekt på å gi han god tilbakemelding når han gjør noe du synes er bra, istedetfor å kjefte på han for at han gjør noe "galt". Manipulasjon virker somoftest mye bedre enn konfrontasjon. På godt og vondt...

Forøvrig lurer jeg litt på hvordan han er ellers? Er han aktiv/engasjert i andre ting, dvs er det kun utseendet han har en litt "tafatt" holdning til?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...