Gå til innhold

Hjelp til valg av hunderase


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

[quote name='Belli' date='29/01-2009 : 19:28' post='12972330'

 

Helt enig med deg. Før vi kjøpte valpen dobbeltsjekket vi at den var sjekket for øye,kne og hjerte feil, noe som er vanlig med denne rasen.

 

Pirker litt jeg, men du mener vel kanskje at foreldrene til valpen var sjekket for dette? Er ytterst sjeldent at oppdrettere øyelyser og patellasjekker valpene sine,eller gjør noe annet enn en normal helsesjekk på valp :)

Lenke til kommentar

min samboer og jeg har nettopp fått oss en cavalier king charles spaniel. den er helt skjønn (selvfølgelig) lettrent, mellomstor og klarer seg fint alene. men husk at man de første månedene med valp ikke skal la den være alene i det hele tatt, det er viktig for ikke å få en utrygg hund. anbefaler dere derfor ikke å kjøpe hund før dere har en lengre ferie foran dere. det er også greit å ikke ha så mye å styre med den første måneden fordi valper lett kan bli som en baby: vekker deg på natten, tisser og bæsjer inne, og som tidligere nevnt, IKKE kan være alene...

lykke til :)

ps. cavalierer er kjent for å være en veldig god førstegangs hund pga gemytt og at de ikke krever så mye vedlikehold. vi har blitt så glad i vår, han er inmari kosete inne (ligger for det meste og sover oppå oss), har silkemyk hud, og ute er han leken og glad, anbefaler denne rasen på det varmeste :)

Lenke til kommentar

Det er svært få som har "ett par måneder" ferie de kan ta ut når de skal ha valp :)

 

Jeg hadde fri i 4 dager (hentet valpen torsdag i stockholm, kom hjem torsdag ettermiddag, hadde fri på fredag - og så var det helg)

 

Første uka kjørte jeg valpen hjem til min mor som passet henne mens jeg var på jobb. Andre uka hadde jeg henne med meg på jobb. Deretter var hun alene hjemme sammen med min andre hund . Så hun var jo egentlig ikke alene-alene alikevel da.. men hun er i dag en trygg hund på ett år som ikke har noe problem med å være alene , hverken med eller uten den andre hunden min:)

Lenke til kommentar
Pirker litt jeg, men du mener vel kanskje at foreldrene til valpen var sjekket for dette? Er ytterst sjeldent at oppdrettere øyelyser og patellasjekker valpene sine,eller gjør noe annet enn en normal helsesjekk på valp :)

 

Hehe,ja, jeg mente foreldrene :yes: Og angående å ta ut et par måneder ferie når man skal hente valpen: selvfølgelig hadde det vært det optimale,men når man jobber er ikke akkurat det særlig lett. Men, min fordel er at jeg jobber som nattevakt, og min samboer dagtid, dvs. at jeg alltid er hjemme dagtid, og min samboer er hjemme på kvelds/natt tid. :) I tillegg til at jeg har nesten helt fri i to uker fra dagen vi henter valpen. Det skal nok gå bra :D

Lenke til kommentar

Det er jo helt supert for hunden! (ikke for kjærlighetslivet kanskje men ) :p

 

Genialt for valpen å ha noen hos seg hele tiden da! Hele tiden noen der som gir oppmerksomhet, kos og tur :love: Dere er heldige som har den muligheten når dere nå anskaffer valp.

 

 

Vi hadde det slik en stund, siden jeg jobbet fra 18-24, mens typen jobba fra 07:30-15:30. Er glad vi ikke har det slik lengre jeg da, men hundene hadde nok ikke noe imot å ha det slik det var før :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Japansk spisshund er veldig rolige, kose hunder : p mange må bruke mye tid på å stelle den, når det gjelder pels og sånt da :) Men Hvis trådstarter vil ha en kosehund, så er japansk spisshund absolutt å anbefale^^

 

Det jeg har hørt er at japanske spisshunder er gneldrete, hvis det går under hvor "rolige" de er. Hehe.

Endret av Kloever_2
Lenke til kommentar

Aner ikke hva folk har sagt de er :tease:

 

Men da vi fikk vår, så dro vi til et hus hvor dem oppdro Japanske spisshunder, hadde rundt 20 stykk vel, alle var like himmelske og nydelige som vår hund. :new_woot:

 

så synet mitt når det gjelder Japansk spisshund, er vel at de er noen små deilige kosebamser^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...