turak Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Sitter her på en skole oppgave, og google kan ikke hjelpe meg. Lenke til kommentar
Patrick de Maar Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Da er du veldig, veldig dårlig til å google. Dette ga google meg, fra to forskjellige kilder: The Pacific Ocean The Atlantic Ocean The Indian Ocean The Southern Ocean The Arctic Ocean Lenke til kommentar
turak Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2008 Da er du veldig, veldig dårlig til å google. Dette ga google meg, fra to forskjellige kilder: The Pacific Ocean The Atlantic Ocean The Indian Ocean The Southern Ocean The Arctic Ocean Du har vel ikke tilfeldigvis linken til kilden? tror det er noe galt med browseren min, også er skole boken min veldig uenig... Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Hvorfor kan du ikke bare bruke boka di, da? Daniel Lenke til kommentar
turak Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2008 Hvorfor kan du ikke bare bruke boka di, da? Daniel fordi den e urgammel, og trur ikke på den... Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Havene forandrer lissom ikke størrelse sånn uten videre. iallefall ikke noe særlig vesentlig på de siste 50 åra (har vanskelig for å tro at boka er særlig eldre enn det?) Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Bruk Wikipedia. Norsk Engelsk Se også denne. Dette er det første treffet når jeg søker. Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Hvorfor kan du ikke bare bruke boka di, da? Daniel fordi den e urgammel, og trur ikke på den... Vettu, havene er ganske gamle de og. http://www.uoregon.edu/~mprincip/oceans/majoroceans.htm Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Greit nok at skolebøkene er gamle, jeg hadde selv en samfunnsfagbok med "Sovjetunionen" og "Jødeland" - men at de er så gamle at dem ikke har oversikt over verdenshavene har jeg svært vanskelig for å tro. Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 I og med at havnivået stiger MrLee så kan det godt hende at de er litt forandret (selvfølgelig ikke noe betydelig, menmen) Trådstarter, du kunne jo bare sett i et Atlas? Og hvis du ikke kunne det fra før, lurer jeg virkelig på hvilken klasse du går i Lenke til kommentar
turak Skrevet 15. november 2008 Forfatter Del Skrevet 15. november 2008 For de som ikke har fått det med seg ... de STØRSTE havene i verden... ikke de 5 VERDENSHAVENE i verden ... Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 (endret) Og forskjellen på hav og verdenshav er? Er det spesifisert at de overnevnte ikke skal være med i beregningen, eller spesifikt at "verdenshavene" ikke skal? hjelper ofte meget i slike saker å gjengi spørsmålet ganske så nøyaktig Endret 15. november 2008 av MrLee Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 For de som ikke har fått det med seg ... de STØRSTE havene i verden... ikke de 5 VERDENSHAVENE i verden ... Åja, så verdens største hav bortsett fra verdenshavene? Teit oppgave; det blir som å spørre: "Hvem er verdens høyeste mann, bortsett fra de 5 høyeste?" Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 Då trur eg det er ein ide å spørre eit par spørsmål rundt denne oppgåva: 1: Kva skulenivå er dette på (helst klassenivå) 2: Er det spørsmål i læreboka eller lærerlaga spørsmål? 3: kva er pensumet som har blitt gjennomgått før denne oppgåva (1-3 siste vekene i dette faget) Lenke til kommentar
glx-rider Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Kan jo ikke være et særlig høyt klassetrinn når man ser på trådens navn.... OT. Er ikke de 5 verdenshavene de største? Er det så veldig mange hav i tillegg? Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Er det så veldig mange hav i tillegg? Ja, veldig veldig mange: http://www.iho.shom.fr/publicat/free/files/S23_1953.pdf Lenke til kommentar
SirEmanon Skrevet 16. november 2008 Del Skrevet 16. november 2008 Er det så veldig mange hav i tillegg? Ja, veldig veldig mange: http://www.iho.shom.fr/publicat/free/files/S23_1953.pdf Jaha.....nå har vi fått svar på alle spørsmål som er stilt i denne tråden Men notatet var fra 1971. Kan hende havene har endret seg Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 Kan jo ikke være et særlig høyt klassetrinn når man ser på trådens navn.... OT. Er ikke de 5 verdenshavene de største? Er det så veldig mange hav i tillegg? Hmmm, hva mener du med det der? Hvordan skal jeg tolke ditt navn? Hvordan gammel er så jeg? Usaklig. Lenke til kommentar
H80 Skrevet 17. november 2008 Del Skrevet 17. november 2008 "Hvordan gammel er så jeg"? Fyttirakkern, jeg skammer meg over å poste i denne tråden. De fem verdenshavene er: Stillehavet, Atlanterhavet, Indiahavet, Sørishavet og Nordishavet. Ellers finnes det mange andre hav, for eksempel Middelhavet, Nordsjøen og Norskehavet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå