Gå til innhold

TV - 40"+ - pris= 8'000-12'000!

Anbefalte innlegg

? LCD/PLASMA ?

Skal brukes til:

LYSE bakkenett

Bør ihvertfall ha 2x HDMI, FULL HD

Trenger den mest til xbox360 som jeg spiller/streamer på og selvfølgelig litt fotball og filmer i ny å ne....

DVDspiller

Pris:8000-12'000

Kobler sjelden til pc men ville vært kult det - vil dog ikke at dette skal være noen vippepinn på LCD/Plasma

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
? LCD/PLASMA ?

Skal brukes til:

LYSE bakkenett

Bør ihvertfall ha 2x HDMI, FULL HD

Trenger den mest til xbox360 som jeg spiller/streamer på og selvfølgelig litt fotball og filmer i ny å ne....

DVDspiller

Pris:8000-12'000

Kobler sjelden til pc men ville vært kult det - vil dog ikke at dette skal være noen vippepinn på LCD/Plasma

Full HD burde du ikke være så opptatt av. Da betaler du stort sett 2-3000 kroner noe du ikke kan se med mindre tv-en din er over 50". Ved vanlig sitteavstand ser du ikke forskjell på 1080P og 720P uansett. Det du skal være opptatt av er sortnivå, evnen tv har til å vise bevegelse, kontrast og ikke minst hvordan den takler det vi ser mest. Nemlig SD signaler som vanlig tv og dvd. Sony sitt fantastiske Blu-Ray system er ikke akkurat iferd med å sprenge markedet, snarere tvert imot. De ville i løpet av dette året ha 50% av markedet, men de har rundt 10% og det er ikke stort. Med andre ord så er det dvd som gjelder noen år til.

Hvis du ser mye tv så er Plasma det beste valget siden dette systemet er best på lavt oppløste kilder. De er ikke dårligere på HD bare så det er sagt, men så fremt du ikke skal bruke skjermen som en ren data monitor så er ikke lcd så veldig mye å trakte etter. Selvsagt er dette smak og behag så du bør absolutt ta deg en tur i butikken å sjekke hva du liker.

Skal du velge plasma så er det LG og Panasonic som gjelder... Panasonic's PX80 er et av de beste kjøpene du kan gjøre i dag til en pris av rundt 7000 og det samme gjelder LG PG6000. Dette er HD-Ready tv-er som leverer HD materiale langt bedre enn en rekke lcd skjermer. Mye på grunn av disse skjermens raske responstid og ikke minst kontrast og sortnivå. Hvis du allikevel vil imponere naboen din med specs og hd så kan du sjekke ut PG7000 som er rett rundt hjørnet. Tar jeg ikke helt feil så er den Full HD...

Endret av Bava
Lenke til kommentar

Jeg har både en LCD og en plasmatv i hjemmet mitt ( henholdsvis 40" og 37" ) og har falt pladask for LCD'en min. Jeg bruker den kun til avspilling av filmer ( Blu-ray & DVD ) og Playstation 3.

Anbefaler den på det sterkeste, da den har noen fantastiske spesifikasjoner.

Sony Bravia 40W4000 - 40"

link til komplett.no - 10'990,-

Spesifikasjoner:

Full HD - 1080p

Innebygget digital decoder - (sett kortet rett i tven, velg kanaler med fjernkontrollen)

3 HDMI-innganger + USB-inngang

Kontrast - 33'000:1 (som betyr at du kan sitte ute i sola og fortsatt se bildet klart)

Synsvinkel - 178grader

Svarttid - 8ms

+ at tv'en kan fungere som en bilderamme når den ikke er aktiv.

sony_w4000_2.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...