Gå til innhold

...Men SUV skal de ha... :D

Qtecman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

liten sedan med lavprofil dekk av michelin alpin, sitter en fast er det bare å gå ut og skubbe de 800kg bilen veier, går fint det til nøds. enn en 1.7 tonns suv som graver seg ned i snøen. Er verre det. Nei suv ødelegger miljøet.

Fordi alle skal ha Suv, ikke dem som bor på landet som virkelig har behov for det, nei alle statoil ansatte, ta dere en tur i bilparken på i stavanger på statoil lura/forus. Har ikke sett enda, men tror jeg har rett heh. Dem tar alt for stor plass på parkeringer, har altfor store blindsoner med det tykke bjelkelaget inne i bilene, spesielt ved høyre og venstre vindu holder. Dem driter ofte i to-hjulinger, størst er best, dyrisk ego-mentalitet så dem viser ofte muskler mot dem. Nei det er et trist syn. Hadde bruken av suv vært normal så hadde den fått sin respekt.

Sånn jeg ser det Suv har ingen kjøreglede, kun komfor, bunndrag, og har egenskaper over normen på dårlige veier. Jeg skjønner at det er behov for suv pga alle farsthumpene, hullene i veien og sånt. Staten med bomstasjoner med penger som er øremerket aksjespekulasjon. Så en splitter ny bmw senket eller annet merke bang sa det i farsthumpen,bilen kjørte trolig i 20kmt, lav-profil dekk og senket. Trist tenkte jeg, går ikke lenge før det går hull i potta. I tillegg så ser jeg fartshumper i 50 soner. Jeg savner fornuften når det kommer til suv bruk. E39 eller E6 til hytta, trenger ikke suv til det for å parkere fra europaveien 3 meter på gårdtunet som er grus på.

Lenke til kommentar
liten sedan med lavprofil dekk av michelin alpin, sitter en fast er det bare å gå ut og skubbe de 800kg bilen veier, går fint det til nøds. enn en 1.7 tonns suv som graver seg ned i snøen. Er verre det. Nei suv ødelegger miljøet.

Sterk du som klarer å "bare skubbe 800kg" inn på veien igjen. :)

Lenke til kommentar

Tydeligvis en del her som ikke er gamle nok til å kjøre selv... :roll:

Fordelen med en 4x4 er at den trekker på alle fire hjul, så det skal ganske mye til å for å kjøre seg fast. Andre biler kjører seg fast, en SUV bare koser seg og kjører på.

Ulempen er ironisk nok nettopp det at det at den kommer seg frem hvor som helst. Det gir fort sjåføren en falsk følelse av trygghet. Det skal nok litt mer til for å gi en SUV sleng enn en vanlig bil, men når det først skjer kan det fort bli stygt fordi man ikke kjenner at bilen begynner å gli før det er for sent. Det igjen gjør at det er veldig vanskelig å "hente inn" bilen igjen og man mister kontrollen totalt.

Til sammenligning skal det mye mindre til før vanlige biler begynner å gli, men man kjenner det mye tidligere, noe som gjør det mye lettere å få kontroll på bilen igjen. Selvsagt om man vet hva man gjør. ;)

Lenke til kommentar
Det skal nok litt mer til for å gi en SUV sleng enn en vanlig bil, men når det først skjer kan det fort bli stygt fordi man ikke kjenner at bilen begynner å gli før det er for sent. Det igjen gjør at det er veldig vanskelig å "hente inn" bilen igjen og man mister kontrollen totalt.

Nødvendigvis ikke, for på glatta er vel ikke 4x4 noe ekstra stort. Da trekker den på alle dekke, og man kan fort også da miste kontrollen. Må huske det at 4x4 er kun et pluss når det gjelder trekking. Ikke noe annet, syntes iallefall jeg.

Uten at jeg har kjørt 4x4 så all-verdens mye.

Lenke til kommentar

vel, når man først er ute å glir så er det lettere å dra seg inn igjen med 4 hjul som drar. at det er vanskeligere å berge seg når en suv evt. kraftig tradisjonell 4x4 glir har jo mer med vekt og bakkefeedback å gjøre.

4x4 er fint når det er glatt og utrolig sporete. vekt + 4x4 gjør da at det skal til mer for at man flyter oppå og utover. alikevel er det krevende å kjøre når forholdene er helt elendige, men det gir mer kontroll.

har vanligvis mulighet til å velge når jeg kjører på kjipt føre, og det skal være helt elendig for at jeg velger en stor kloss uten abs framfor den lille astraen min, men når det først er så dårlig føre er det kjekt med 4x4.

Lenke til kommentar
Det skal nok litt mer til for å gi en SUV sleng enn en vanlig bil, men når det først skjer kan det fort bli stygt fordi man ikke kjenner at bilen begynner å gli før det er for sent. Det igjen gjør at det er veldig vanskelig å "hente inn" bilen igjen og man mister kontrollen totalt.

Nødvendigvis ikke, for på glatta er vel ikke 4x4 noe ekstra stort. Da trekker den på alle dekke, og man kan fort også da miste kontrollen. Må huske det at 4x4 er kun et pluss når det gjelder trekking. Ikke noe annet, syntes iallefall jeg.

Uten at jeg har kjørt 4x4 så all-verdens mye.

Og akkurat det er poenget. Det er like lett å få gli, men man merker det mye raskere i en vanlig bil. Det gjør at man får en falsk følelse av trygghet. ;)

Og nei, det er ikke morsommere å gli ukontrollert inn i en vegg eller trailer i stor bil enn i en liten bil. Man er ikke "mindre død" bare fordi man har en stor bil. ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...