Gå til innhold

Slanke tips på dyr?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

La matskåle stå tilgjengelig hele tiden. Vann også. Hele tiden full matskål. :) Funker fint her. Hundene har tilgang til mat ALLTID når det passer dem. Alltid vært tynne og fine. Samme med de forrige hundene vi har hatt. De får gjerne også rester av middagene. Rasen er Chow chow og de er ikke store heller! Eller har vi bare vært heldig med genene på alle chow chowene våres?!

Lenke til kommentar
La matskåle stå tilgjengelig hele tiden. Vann også. Hele tiden full matskål. :) Funker fint her. Hundene har tilgang til mat ALLTID når det passer dem. Alltid vært tynne og fine. Samme med de forrige hundene vi har hatt. De får gjerne også rester av middagene. Rasen er Chow chow og de er ikke store heller! Eller har vi bare vært heldig med genene på alle chow chowene våres?!

 

Dette er jo ikke akkurat noe slanketips da... :roll: At dine chow-chows er slanke til tross for at matskålen står fremme er kjempefint for deg. Men alle hunder er ikke slik. Mine hunder hadde nok spist 10 ganger mer enn hva som hadde vært bra for de, dersom jeg lot matbøtta stå åpen på gulvet. Jeg tviler ikke på at hundene hadde spist dødelige mengder mat faktisk. Og det blir man jo ikke slank av :)

 

Light-mat som blir nevnt ovenfor er kjempefint tips. Og mosjon! Masse mosjon

Lenke til kommentar
La matskåle stå tilgjengelig hele tiden. Vann også. Hele tiden full matskål. :)

 

Rasen er Chow chow og de er ikke store heller! Eller har vi bare vært heldig med genene på alle chow chowene våres?!

dette må være ironi?

 

Jeg har møtt to tre Chow Chow, og de har vært overvektige.

Kanskje dine har orm, siden de ikke legger på seg av den konstant fulle matskålen :p

Lenke til kommentar

De fleste hunder går faktisk ned i vekt av å ha matskålen stående fremme hele tiden. Da føler de ikke at de må spise opp all maten med en gang i frykt for at noen andre skal komme og ta den, det er alltid mer. Meeen for hunder som konkurrerer om maten hjemme, er det kanskje ikke noen særlig god idé, ettersom de ikke har lært dette.

 

Spiser hunden alltid opp all maten på en gang? Vår går og spiser frokosten sin fordelt utover hele formiddagen, og middagen utover hele kvelden.

Lenke til kommentar

Helt seriøst :p

De får jo ormkur. Tror dere dem har det?

Jeg reagerer når jeg ser dere folk gir hunder på bestemte tidspunkt. Liksom de eter jo some GALE! som om de aldri får mat. Hundene våres spiser når de er sultne, enkelt og greit.

De spiser også alltid før vi skal på langtur, da spiser de en god del, de er ikke dumme og vet at de får systemet i gang da :).

Lenke til kommentar

Rett før tur er hvertfall ikke lurt.

 

Man er ikke helt sikre på årsaksforholdene ved magedreining. Oftest oppstår lidelsen hvis hunden har spist store mengder fór, og det har vært satt i sammenheng med tørrfór som er gitt tørt. Videre har magedreining lettere for å oppstå hvis man mosjonerer hunden rett før eller etter et måltid.

 

Tenk deg selv da.. å løpe en runde på full mage.

 

Jeg reagerer når jeg ser dere folk gir hunder på bestemte tidspunkt. Liksom de eter jo some GALE! som om de aldri får mat.

Ganske sær ting å reagere på egentlig?! :roll:

Min får mat to tre gang pr dag. Alt etter hva vi gjør, og hvor aktiv han er.

Har han mat på gulvet hele tiden kan han jo spise en gedigen porsjon rett før vi drar på tur, og det er ikke noe særlig (se over!).

Endret av Zaroos
Lenke til kommentar
Nesten alle dyrene i hustet har gradvis begynnt å gå opp i vekt i det siste....hvordan får jeg dem i form igjen?
oh shit.....dere snakker jo mest om hund her da.....jeg mente sånne dyr som rotter.....

Hvor mange dyr er det egentlig prat om her?

 

Når du først nevnte vektøkning også etterpå rotter tenkte jeg først på kreft jeg.. :whistle:

 

Men hvis dette gjelder flere av dyrene du har, så er det vel noe annet..

Endret av scumbag
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...