Chenky Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 (endret) Hei igjen! Stadig irriterer det meg at den trådløse mottageren jeg brukte på min stasjonære pc ikke fungerer. "Hvorfor ikke bare dytte i en kabel?" Jo, det hadde fungert ypperlig, men orker ikke ha en 15m kabel strekt gjennom stua, ned trappa og inn på rommet mitt. Uansett, her om dagen fikk jeg en liten "ide" som jeg begynte å fundere på. Er det ingen programvare e.l. som gjør at jeg via tosidig USB kabel (eller annen form for tilkobling) kan la min bærbare motta den trådløse internett tilkoblingen min og føre det over til den stasjonære? Altså, kort fortalt. Bruke den bærbare pcen som WLAN mottager? Finnes det noen slik ordning? Takker for svar! Endret 5. oktober 2008 av Chenky Lenke til kommentar
GSM Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 kjøp en krysset nettverkskabel, og velg å dele internett tilkoblingen på laptopen til Lan porten i den Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Ikke sikkert du behøver krysset kabel. Gigabitkort krysser automatisk ved behov. Gå inn på mine nettverkssteder og merk trådløs og LAN-kort ved å holde nede CTRL tasten. Høyreklikk og velg opprett bro. Du må sette begge de to kablede portene opp med selvvalgt statisk IP (f.eks 192.168.1.10 og 192.168.1.11) og bruke laptop som gateway (for å få internett på den stasjonære). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå