Gå til innhold

PS3 BioShock Apparently Looks BioShitty

Anbefalte innlegg

Screenshot comparison:

360:

bioshock-screen-360-1.jpg

PS3:

bioshock-screen-ps3-1.jpg

Trist at PS3 igjen(?) får ein dårleg port av eit utruleg bra spel.

Uansett så vil eg framleis anbefala folk som berre sitt med PS3 og gå til innkjøp av BioShock - då det er eit fantastisk bra spel.

Men, det kan sjå ut som 2K er klar over problemet, og vil gjere noko med det:

Frå 2K forumet:

Hey guys,

First, I want to thank you for the acute attention to detail and the Spartan level of expectation our most devoted BioShock fans hold us to, and how excited you are and attentive to the BioShock PS3 demo. When we saw a post asking about issues found in the demo, we jumped on it immediately. And you know what, you're right. The texture in the PS3 demo of the downed Big Daddy does not match our level of quality either. This slipped by. We admit it. However, I want to assure you that this is an exception, and not a rule, and while I regret this oversight, we put a lot of love into making this game look amazing for the PS3 and I'm sure that when you play the rest of the demo you will agree that the textures are not all like this one instance.

As for the other issues and concerns, we are currently diligently working to replicate any bugs, and will report back to you with what we find. Thank you for your vigilance here and moving forward.

Kjelder:

http://www.giantbomb.com/bioshock/61-17280...ap/35-17644/#27

http://forums.2kgames.com/forums/showthread.php?t=22894

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dumt at Bioshock ikke ser ut til å bli like bra på PS3 som på 360. Synes dog det er litt bra siden det gir meg litt bedre samvittighet for at jeg kjøpte 360 nylig i tillegg til min PS3. :p Bioshock er uansett et spill som MÅ spilles. Dere som har ventet på en PS3-versjon må ikke la dette stoppe dere. Spillet er verdt det selv om grafikken er litt dårligere.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Klart dette spillet er en skam for ps3 som platform, hvis man kun tenker grafikkmessig.

Det er ikke sikkert det blir elendig.

Men jeg synes det er litt merkverdig at teksturene er dårligere på ps3 versjonen når de har hatt 1 år mer på seg til utvikling.

Vi så jo f.eks at Oblivion ble en god del bedre på ps3. Og der hadde utviklerne omtrent samme tidsramme.

Endret av Ramsey
Lenke til kommentar
Her er en video med sammenligning..

Utrolig hvor dårlig ps3 versjonen ble. Ser nesten ut som om at det kjører på ps2. Anbefaler at dere laster ned videoen på linken, da blir den i hd så dere ser hvor elendig den er.

Jeg må bare innrømme at jeg ikke så forskjellen i den videoen. Bra jeg ikke er jagerflyger... :ph34r:

Nei så ikke de store forskjellene jeg heller :p Men man må jo følge opp linjen som er lagt i trådene. Disse trådene skal være om å overdrive hver minste detalj!

Lenke til kommentar
Var ikkje dette ein feil i demoen da? Der det kun var så ekstreme forskjeller på den eine fallne Big Daddy`en ? ;) Som det står påpekt i førstepost.

Så du mener at Gaz West påstår at dette er en dårlig port på grunn av 1 stykk dårlig textur på big daddy figuren? Nei det tror jeg ikke.

Lenke til kommentar

Dykk veit. Eg er framleis xbox fanboy. Så postar berre det eg kan for å rettferdiggjere kjøp av inferior hardware.

Nei, dersom dykk òg les innlegget eg siterte ser Dykk at eg har teke det fram at det er frå demoen, då retail etter kva eg veit framleis ikkje er ute. Så er framleis kjangs for at spelet blir 'ordna' til release.

Men som eg òg sa, spelet er utruleg bra - og eg anbefalar det på det sterkaste.

Lenke til kommentar

Har ikkje testet demoen til PS3 sjøl, kanskje eg burde det og se om det er så gale som internett antyder ;) Skal vi tro denne artikkelen er demoen dass;

Kilde

Some of the issues addressed by the gamers @ 2K Forums through the demo are:

* The game runs at sub-720p, but forces itself to display at 1080p instead of defaulting to the game’s optimal resolution like other 720p games. Thus you have to manually change it to 720p in the Display Settings or you’ll get nasty white bars on the bottom and right side of the screen during cutscenes, which ruins the immersion factor of, say, the underwater cutscene at the beginning. And frequently during play, traces of this white garbage will appear and linger on the outskirts of the screen until you pause the game. Terrible.

* Many textures are a pixelated mess. Look at the dead Big Daddy up close; the textures are big, blocky pixels, like something out of a PS1 game. Or try pushing in the right analog stick (R3) to zoom behind the pistol, and look at the blocky mess of pixels on the barrel of the gun. Look at most walls. It hurts the eyes and in the case of the Big Daddy it hurts the heart. How could this happen to such an iconic character?

* The framerate jitters along, especially during the submarine sequence. Look at the windows on the hive towers of Rapture as the bathysphere makes its descent; look at the stop-motion animation of the squid as it darts by; this lack of smoothness is distracting and steals the scene’s power.

Og ja, Bioshock overasket meg virkelig, og eg elsket spillet. Så eg unner klart PS3 ein knallgod port av dette spillet.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...