Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Hei. Av en artikkel ramser de opp symptomer på depresjon: Symptomer på depresjon Professor Kringlen lister opp følgende symptomer på depresjon: * vedvarende tristhet og håpløshet, * angst, tomhet eller irritasjon, * noen gråter mye, andre virker tilstivnet * nedsatt energi og økt trøtthet, * mangel på interesse og lyst til det man før satte pris på, tidlig oppvåkning og ofte også vansker med å sovne om kvelden, dårlig appetitt og vekttap, følelse av pessimisme, skyld og hjelpeløshet, tanker på død eller selvmord, vansker med konsentrasjon, hukommelse og beslutninger, stadig kroppslige symptomer som ikke skyldes fysisk sykdom. Jeg kjenner meg igjen i alle punktene, og har gjort det de siste 3-4 årene. Men ønsker og bli frisk, fordi det er ganske tungt og være deprimert. Noen som vet hva man kan gjøre utenom og ta medisin? Prøver og tenke positivt, men positivt ender som oftest opp med negativt, klarer ikke å lyve for meg selv. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Snakk med fastlegen sin, som kan gi deg en henvisning til psykolog. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Bare det som hjelper? Hatt en del kjipe erfaringer der desverre. Lenke til kommentar
Tankevekker Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Bare det som hjelper? Hatt en del kjipe erfaringer der desverre. Med fare for at du tror at svaret på dette ligger i ei diskusjonsgruppe, vil jeg likevel kommentere litt. Tenk deg at tankene som er så tunge er inne i ditt eget hode. Det betyr at det kan være muligheter for at du kan endre de selv. Om dette ikke er mulig med tankevirksomhet og egeninnsats, så er vel legestanden og evt. legemidler eneste løsning ? Da ville jeg lagt all energi inn på å få hjelp fra fastlege og sykehusene. Man må faktisk være ressurssterk selv for å få skikkelig hjelp der. Dessverre. Står på & Lykke til ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå