Balleknekkern Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 (endret) hei, vurderer kjøp av moped snart og lurer derfor hva som er den beste ligge mopeden. eneste jeg egentlig krever er at den er driftsikker. Vet at det ikke finnes noe fasit svar på dette spørsmålet, vil bare vite hva dere litt mere erfarne syns er best;) Har sett på disse syklene til nå: Yamaha TZR, Derbi GPR, Motorhispania RX. Endret 8. oktober 2008 av Balleknekkern Lenke til kommentar
Jens viking Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Aprilia RS og Derbi GPR ! fantastisk deilige å kjøre ! har prøvd derbi gpr og aprilia rs, og de er helt like å kjøre (er samme sykkelen), har også prøvd TZR. tzr en har litt mer behagelig sete, og den føles større ut enn rs og gpr, men gpr og rs har en utrolig deilig clutch og giring og den føles veldig kompakt ut i forhold til tzr ! Lenke til kommentar
HondaOlav Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 TZR og RS har samme motor, så den TZR'en du prøvde må ha hatt dårlig/sliten clutch. Har kjørt TZR, GPR, RX og RS - Anbefaler TZR! Råe kjøreegenskaper (lavt tyngdepunkt), større enn samtlige andre ligge-mopeder og f.eks. RS125 og NSR. TZR leveres med AM6, men forskjellen på TZR er at den leveres med 16mm gasser, på RX, RS, RS2, XR6 (som har AM6) leveres bare med 12mm gasser. Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 HondaOlav - Mener nyere Derbi'er leveres med 17,5 nå. Gjør iallfall piaggio sine scooter motorer.. Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 (endret) Kjøp heller en vanlig moped. Ser bare helt dumt ut med en moped som ser ut som en motorsykkel, med tynne trå sykkeldekk og fæl gressklipper lyd. Blir det samme som å komme kjørende med en bil med Ferrari skall med lada motor Skal du ha "ligge sykkel" og er 16år kjøp lettsykkel. Endret 5. oktober 2008 av Dennis87 Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 (endret) Ehm.. Nå ser jo også moped ut som wannabe enduro sykkel, så det blir egentlig feil å si. Moped har også tynne trå sykkeldekk og fæl gressklipperlyd, men man kan endre begge disse, på begge to.. Og nei, det blir ikke det samme som å kjøre en Ferrari med lada motor. Pluss at det er mye behageligere å kjøre racing ped enn vanlig.. Eneste minuset er at man kan ikke herje som med vanlig moped Endret 5. oktober 2008 av !Butthead! Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 (endret) Kjøp heller en vanlig moped. Ser bare helt dumt ut med en moped som ser ut som en motorsykkel, med tynne trå sykkeldekk og fæl gressklipper lyd. Blir det samme som å komme kjørende med en bil med Ferrari skall med lada motor Skal du ha "ligge sykkel" og er 16år kjøp lettsykkel. Tss, er alt etter hvilken klasse du vil kjøre. Enten det er racingmoped, scootermoped, enduro, chopper eller hva det måtte være. Samme er det med 125, der har du også samme klassevalgene.. Er ikke såå store greier med f.eks RS 125 eller Mito. Nokså tam lyd fra begge syklene. Endret 6. oktober 2008 av Daniel_91 Lenke til kommentar
Jens viking Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 (endret) TZR og RS har samme motor, så den TZR'en du prøvde må ha hatt dårlig/sliten clutch. Har kjørt TZR, GPR, RX og RS - Anbefaler TZR! Råe kjøreegenskaper (lavt tyngdepunkt), større enn samtlige andre ligge-mopeder og f.eks. RS125 og NSR. TZR leveres med AM6, men forskjellen på TZR er at den leveres med 16mm gasser, på RX, RS, RS2, XR6 (som har AM6) leveres bare med 12mm gasser. jeg snakker om nye RS/GPR. Kjøp heller en vanlig moped. Ser bare helt dumt ut med en moped som ser ut som en motorsykkel, med tynne trå sykkeldekk og fæl gressklipper lyd. Blir det samme som å komme kjørende med en bil med Ferrari skall med lada motor Skal du ha "ligge sykkel" og er 16år kjøp lettsykkel. hva vil du karakterisere som "vanlig" moped? jeg regner med at du mener at mopeder lik Honda MT-5 er "vanlige" mopeder, siden de er crossmopeder. jaja... er jo wannabe cross, er det ikke? la meg spørre: drar en honda MT-5 på bakhjulet originalt? har den en like bra akselerasjon som en cross sykkel? kan du hoppe like mange meter med den på hopp som en skikkelig cross sykkel? har den like kult utseende som en cross sykkel? Hvordan er det med dekkene på en MT-5 i forhold til en "ekte" crosser? nei. moped er moped, uansett hvilken versjon du kjøper. alt blir vel "wannabe" uansett .. Endret 6. oktober 2008 av Jens viking Lenke til kommentar
pcogpc Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Hahaha den satt er helt enig med deg. Lenke til kommentar
Yamahatzr Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Yamaha tzr, Derbi gpr og aprilia rs Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
Requi Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 (endret) Jeg liker godt både utseende til GPR og TZR, men liker ikke sittestilling/kjørestillingen på GPR'n. TZR'n har mye bedre kjørestilling/sittestilling. Noen sier at TZR'n blir litt "plastic-fantastic", men det er jo alle 50cc racing-mopeder uansett hvilken vinkel man ser saken fra. Jeg ville gått for en TZR grunnet den faktisk ser ut som en lett-mc, er ganske så deilig, pluss at den er mye mer komfortabel å kjøre enn GPR'n og MH RX som du vurderte. Endret 11. oktober 2008 av Requi Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 RX har en litt rar sittestilling, litt kompakt. TZR ser stor ut når du ser den fra siden. Når du står bak den ser du STORE mellomrom mellom kåper og ramme/motor. Dessuten er bakenden mindre enn resten av sykkelen spør du meg. Dette er smakssak. Personlig syntes jeg ikke TZR ser noe ut som lettmc(værtfall ikke mito og rs). Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Personlig syns jeg ikke at Tzr ser noe særlig ut, utstikkende kåper og stort tomrom mellom kåpe og ramme/motor.. Lenke til kommentar
Svampebob Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 rs 50 og rs 125 er jo nesten helt lik, den som skiller dem er at eksos potten og drevene er på motsatt side og sving armen er større på 125. Lenke til kommentar
Medisinmannen Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Også har vi størrelsen på bremseskivene, rammen(farge og størrelse), dekk dimenesjonen og størrelsen på kåpene. Ser forskjell når de står ved siden av verandre. Lenke til kommentar
presets Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 TZR og RS har samme motor, så den TZR'en la meg spørre: drar en honda MT-5 på bakhjulet originalt? Jupp det gjør den:) La det nå være det samme om han liker liggesykkel. Jeg har prøvd Rieju og Aprilia R-mopeder og syns dee var helt greie.. kjentes stor ut til man skrudde på motoren og jeg begynte å slå rundt meg etter veps. Jeg anbefaler heller en SM moped.. Derbi Senda er en fin moppe:) Skal det være R-moped er Aprilia RS 50 mitt valg Lenke til kommentar
CFM Skrevet 1. november 2008 Del Skrevet 1. november 2008 Den "reneste" motoren jeg har prøvd er den som satt i TZR med originalt uplombert anlegg.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå