Gå til innhold

Hvordan få undertekst på filmer!


deathshot

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg lurte på om noen her visste hvordan man kunne få undertekst på filmer når jeg lxsm har filmen på minnepennen.. Jeg har lxsm srt filen der filmen er .. Men underteksten kommer bare ikke opp.. For eksempel, så har jeg Batman i en mappe samtidig har jeg Batman.srt filen, men når jeg tar på filmen så kommer ikke underteksen ;) ...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette har vært tatt opp i flere foruminnlegg tidligere.

Hittil er det ikke mulig og få ps3 til og lese undertekstfiler.

 

Derimot kan du hardkode teksten inn på filmen.

Det er også en metode for å få tekst hvor du bruker FFDShow til og legge undertekst på filmer når du streamer med TVersity el.

Sistnevnte har jeg desverre aldri fått noe greie på, men det er mulig.

Lenke til kommentar

Med forbehold om at dette ikke skal ha noe med piratkopiering og ulovlig nedlasting så har jeg noen tips:

 

Avi-filer:

Når det gjelder streaming så er det fullt mulig å se filmer\videoklipp med tilhørende undertekster uten å hardkode den inn på filmen på ps3..dette uten program som tversity..

 

Tingen er den at ps3 ikke støtter vanlige undertekst filer som .srt når man streamer eller ser fra harddisk\minnepenn\dvd..

 

Men under streaming fra pc via deling fra windows media player er det mulig å få til å se et videoklipp som har en srt-fil som hører til klippet. Man må bare bruke et program for å gjøre om film\undertekstfilen til en slags streamfil..da kan man se videoklippet med undertekst på ps3..

 

1. Google dette gratis programmet og installer det: "Aviaddxsubs"

http://www.calcitapp.com/getaviaddxsubs.php

 

2. Åpne programmet, endre "character set" til "ANSI" under configuration 1.

 

3. Language code kan du sette til det språket som underteksten er.

 

4. de andre innstillingene kan du endre på undertekst skrift og størrelse etc etter ønske...(forresten trenger dere bare bruke fanen merket med "sub1"

 

5. Gå tilbake til "create divx with subtitles"

 

6. Husk å ha videoklippet og .srt filen i samme mappe med samme navn.

 

 

7. Så er det bare til og velge videofilen i det første feltet nederst på siden..trykk på ... for å bla igjennom filer på pcen og bare trykk på videofilen(som nevnt tidligere må ha samme navn som underteksten og ligge i samme mappe)

 

8. I det nederste feltet velger man hvor denne streamfilen skal ligge på pcen. Husk og legg denne i en helt annen mappe enn den originale plasseringen av videofilen.

 

9. Trykk på "create subtitled divx file" dette tar bare et par minutter

 

10. Viktig: Når den er ferdig, gå til den nye filplasseringen og sjekk at videofilen har filendelse .avi og ikke .divx. ps3 klarer nemlig ikke å lese av .divx så hvis det står det, skift filendelsen til .avi

 

11. Siste ting på pc er å huske å dele mappen der den nye stream filen ligger.

 

12. Når man da er på ps3 og under video og går til media enhet som i dette tilfelle er pcen, så skal den nye filen komme opp. hvis ikke er den ikke delt fra pcen.

 

13. åpne videofilen og hvis ikke underteksten starter så bruk dvd\bd fjernkontroll eller spillkontroll til å slå på undertekst..Husker ikke knapp, men er på samme meny som der man spoler og pauser filmen..

 

Vil bare si at dette er en utrolig enkel måte..tar maks 3 min og lage den stream filen og dermed kan man se klippet via streaming på ps3..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...