Jooakim Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Hei, jeg leter etter et ord jeg har på tungen. Det kan ligne på "å se opp til" og "dyrke", men bare det er enda sterkere og kanskje mer religionspesifikt. Ordet kan brukes om svært troende som ser opp til Gud (eller en profet). Beklager om spørsmålet er kronglete forklart. Lenke til kommentar
morgster Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Hei, jeg leter etter et ord jeg har på tungen. Det kan ligne på "å se opp til" og "dyrke", men bare det er enda sterkere og kanskje mer religionspesifikt. Ordet kan brukes om svært troende som ser opp til Gud (eller en profet). Beklager om spørsmålet er kronglete forklart. "Forguder"? Lenke til kommentar
Katten med støvlene Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Glorifisere Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 16. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2008 Takk. Det var egentlig "forherlige" jeg var ute etter, men glofisere fungerer også bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå