Gå til innhold

Oktoberfest 2008 - jeyeych - Canon 30D EF 50 mm f1,4

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Let's get this boat on the water!

Når man bor ved kysten er det maritime en del av hverdagen. Kom over denne båten en kveld og syntes komposisjonen var litt småtøff.

01.10: Let's get this boat on the water

post-171961-1223216276_thumb.jpg

Endret av Jeyeych
Lenke til kommentar

Et annerledes selvportrett…

Jeg hadde et ønske om å fange en dråpe som falt.. Dagen var for så vidt den riktige - utendørs regnet det nemlig i bøtter og spann. MEN selv om jeg er vanntett så er kameraet mitt ikke det ;-) Så jeg nøyde meg med kjøkkenspringen.

Når jeg gikk gjennom bildene etterpå kom jeg over dette bildet – bomma tydeligvis litt med fokusen, for man kan se fotografen ganske klart i kranhodet. Morsomt.

05.10: Self-portrait with a twist

post-171961-1223216839_thumb.jpg

Lenke til kommentar

På tide å komme i gang ja. Båtbildet ble ganske bra det, ser ikke ut som den er fabrikkny akkurat. Når det gjelder dråpebildet så er det jo en liten kuriositet, men det som i mine øyne gjør bildet verd å se på er de horisontale ufokuserte fargeområdene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det har gått trått med fotograferinga gitt..

Vær og føreforhold har kanskje ikke vært helt på min side, og bildene som har festa seg til minnebrikka er jeg heller ikke helt fornøyd med.. MEN - to bilder i uka it is ;-)

07.10: A light in the night

post-171961-1223931082_thumb.jpg

Dette bildet synes jeg absolutt har potensiale..

Utfordringen var, som nevnt, elementene – nærmere bestemt stiv kuling..

Det ble som det ble, og stativet levde i grunn sitt eget liv. Når vinden en eller annen gang stilner - sånn rundt mars/april skal jeg prøve meg på dette motivet en gang til ;-)

Lenke til kommentar

På jakt etter et spennende motiv enda jeg opp på en gravplass. Regnet hadde akkurat gitt seg, og dette motivet dukka plutselig opp. Jeg vet - motlys er aldri en smart idè..

Skit au .. jeg enda uansett opp med et, nesten i overkant, religiøst foto - og det ble faktisk litt spennende.

Til tross for at jeg sannsynligvis har forgrepet meg alle tenkelige "fotolover" ;-)

11.10: Fire in the sky

post-171961-1223931745_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Ganske ekstrem blender på 11. oktober, noe som avslører en del støv på sensoren. Ikke noe forbud mot motlys i min bok, men ikke alltid så enkelt å få bra resultat. Bortsett fra litt flare i regnbuens farger, gikk det ikke så galt her.

7. oktober: Her er lyset nesten perfekt i sjøen, men oppå moloen ble det nesten for mye.

Lenke til kommentar

Endelig var værguden på min side - jeg rakk endatil ut mens det ennå var litt spennende lys.

Resultat? En fotoserie jeg i bunn og grunn er meget fornøyd med.

Spillereglene er vel å ikke "poste" mer enn et foto fra en og samme serie, vel - jeg har forsøkt å gjøre en seleksjon..

16.10: Ein steingard

post-171961-1224179523_thumb.jpg

Endret av Jeyeych
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...