PatSharpX Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 (endret) Jeg sliter med en Java oppgave vi har fått i lekse, lurte på om noen kunne hjelpe meg med det. Oppgaven ligger her Jeg er på den siste delen av oppgave 3. Jeg får forandret på bildene, lagd negativ osv, men da blir alle bildene forandret. Hele javafilen ligger her, men det er jo lagBlomsterCollage metoden jeg jobber med. Endret 5. oktober 2008 av GnoMiz Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 (endret) Jeg får forandret på bildene, lagd negativ osv, men da blir alle bildene forandret.Høres ut som om du har glemt å bruke lagKopi. Edit:De som laget oppgaven burde ha lagt med et hint Endret 5. oktober 2008 av pgdx Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2008 Jeg sendte en PM til pgdx, men ser han er off så kan jo bare stille spm mitt her. Hei, takk for tipset, men mener du at jeg skal bruke lagKopi når bildene skal inn i collagen? /* Setter inn det første bildet øverst til venstre. */ for ( int xKilde = 0, xMål = 0; xKilde < rose.getWidth(); xKilde++, xMål++ ) { for ( int yKilde = 0, yMål = 0 ; yKilde < rose.getHeight(); yKilde++, yMål++ ) { kildepiksel = rose.getPixel( xKilde, yKilde ); målpiksel = this.getPixel( xMål, yMål ); målpiksel.setColor( kildepiksel.getColor() ); } } altså der? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 (endret) Hvis du har to objekter (som er like), og endrer på det ene, og det viser seg at det andre endrer seg samtidig, så kan det tyde på at det ikke er to objekter, men kun ett objekt som du har to pekere til. Jeg har ikke lest API-en, og vet ikke noe om denne oppgaven. Ei heller har jeg tenkt å gjøre oppgaven for deg, men tror nok du må gjøre noe ala dette: Picture a = ....; Picture b = a.lagKopi(); Med andre ord før du begynner på pikselmanipulering. Endret 5. oktober 2008 av pgdx Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2008 Fikk det til nå etter mye om og men Takk for tipset/hjelpen pgdx Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 (endret) Ut av en aldeles ren akademisk interesse, hva var det du hadde gjort feil? Edit: Dette har overhodet ikke noe med at jeg sitter med samme oppgaven ... *host*. Endret 6. oktober 2008 av jephque Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 (endret) kopi Endret 6. oktober 2008 av pgdx Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2008 (endret) Jeg brukte ikke lag kopi metoden, men lage ett nytt bildet av rose bildet. Picture lagNegativ = new Picture(rose); lagNegativ.lagNegativ(); Så moste dett inn i starten for hvert bildet, bare med forskjellige navn så klart. Endret 6. oktober 2008 av GnoMiz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå