Stian-89 Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Heisann! Må snart bestille meg nye piggdekk til min Audi A4, 1995 modell, 1.6L. Men jeg har ikke så god greie på hvor jeg bør handle fra eller hvilke dekk jeg bør kjøpe. Har hørt at Continentaldekk skal være gode. Håper på noen tilbakemeldinger. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Continental er et godt valg. Selv har jeg mere erfaring med de piggfrie dekkene, da jeg heller foretrekker det. Hva er grunnen til at du skal ha pigger? Lenke til kommentar
Stian-89 Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2008 (endret) Bor på vestlandet, og er ofte is her om vinteren. Så føler det blir tryggest å gå for piggdekk. Går nok for en av de 3 øverste i denne testen. Hvor det blir billigst får vel litt å si. Endret 5. oktober 2008 av stianandre Lenke til kommentar
mastodon Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Bor på vestlandet, og er ofte is her om vinteren. Så føler det blir tryggest å gå for piggdekk. Går nok for en av de 3 øverste i denne testen. Hvor det blir billigst får vel litt å si. Her ville jeg valgt Nokian HKPL 5 uten tvil. Har HKLP 4 på min vår C-klasse stasjonsvogn og HKPL 5 på vår Partner varebil. Når dekkene på C-klassen skal skiftes kommer jeg til å gå for HKPL 5. Suveren på norskt vinterføre! Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Vil uten tvil anbefale Nokian Hakkapeliitta 5. Ingen som slår det på is og vanskelige forhold. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Vet ikke om Conti´s nye piggdekk har blitt testet ut, men er verdt å sjekke ut Ellers så er den testen 2 år gammel, så finn en nyere en siden det skjer mye på 2 år i den bransjen Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Ellers så er den testen 2 år gammel, så finn en nyere en siden det skjer mye på 2 år i den bransjen Testet oktober 2007... Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Beklager, men så bare at en del av dekkene var produsert i midten av 06, så var litt kjapp der Hører noe om en reklame som går på tv der CVC5 (Conti´s nye dekk) har blitt kåret til best i test, men har ikke sett den selv enda Lenke til kommentar
Stian-89 Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2008 Endte opp med Michelin dekk på det lokale verkstedet. Lenke til kommentar
mastodon Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 I siste utgave av Motor har de nok en gang kåret HKPL 5 til det beste piggdekket og CVC 5 til det beste piggfrie. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Endte opp med Michelin dekk på det lokale verkstedet. Håper Michelin har bedre piggdekk enn piggfrie dekk. Jeg har kjørt på både Maxi-Ice og X-Ice fra Michelin på min Astra, begge er dårlige: Maxi-Ice er dårlig på våt snø og slaps (drenerer ikke, blir som slicks), X-Ice blir harde når det er kaldere enn ca -10*C, og har null feste på snø og is når det er kaldt. Jeg har kjørt piggfritt i over 10 år. Kjører både på Vestlandet, på fjellet og i Nordnorge om vinteren, men kan ikke tenke meg å gå tilbake til piggdekk. Har likevel forståelse for de som velger det fordi de føler seg tryggere når de hører piggene frese i asfalten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå