bme081 Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Lurer på å kjøpe en av disse laptopene: MSI GX701: http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=159335&model= Mer info: http://global.msi.eu/index.php?func=prodde...mp;prod_no=1516 eller Acer 7730G: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=109944 Hva skal maskinen brukes til? Spilling (BF2, COD4, BF3 når det kommer ut), oppgaveskriving (bør være greit tastatur å skrive endel på), etc Prisantydning 10 000 - 15 000 Skal maskinen overklokkes Tvilsomt, vet ingenting om det, men dersom det lar seg gjøre enkelt kunne jeg alltids prøvd Fortrinnsvis AMD eller Intel-basert? Ingen betydning, men Intel er vel best nå for tiden Er det deler du vet du ikke trenger? F.eks. skjerm, tastatur etc Harddiskstørrelse ikke viktig Evt. andre spesielle preferanser/kommentarer Prosessor er viktig, skjermkort viktigst.. Har lenge vurdert Multicom sin M570+ men sammenlignet med disse blir den latterlig dyr, som har alt en M570+ har når den er konfigurert til over 20 000, utenom det råeste skjermkortet som er i M570+. Men jeg lurer litt på om disse laptopene (MSI / Acer) vil føles litt billige / ha dårlig tastatur, etc.. Noen som har noen erfaringer med noen av dem? Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Dersom du velger Dell eller Zepto kan du selv bestemme hva du vil ha inne i maskinen. Det er også flere nettbutikker som har sine egne produkter du kan konfigurere. F.eks. IFL90+ Lenke til kommentar
bme081 Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2008 (endret) Dersom du velger Dell eller Zepto kan du selv bestemme hva du vil ha inne i maskinen. Det er også flere nettbutikker som har sine egne produkter du kan konfigurere. F.eks. IFL90+ Takker for svar:) Men nå var jeg egentlig mer ute etter oppfatninger om de to PC'ene som jeg har linket til der da. Hvilken er best, MSI'en eller Acer'n lissom... (Ikke i forhold til specs, de er ca like, mer om maskinene er i bra byggemateriale, er det mye problemer med noen av modellene, etc ) Dell, Zepto og Multicom er ganske dyre om en skal ha en middels maskin. Om en skal kjøpe en laptop til 20 000 er det bra alternativ, men hvis en skal ha en til 10, er vel de der jeg liket til mye bedre (?) Endret 5. oktober 2008 av bme081 Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Zepto er ikke så værst når det kommer til pris. Dell derimot har vært veldig dyre dersom du skal oppgradere komponentene på PCene deres, men i det siste har de lansert flere modeller med gode komponenter som ikke koster så mye. Det koster heller ikke mye å oppgradere dersom du velger de riktige komponentene. Multicom har gode priser. Compal IFl90+ har fått gode kriterier på grunn av pris og andre ting. Så tror ikke du skal bekymre deg for prisen hos dem. Acer har jeg heller dårlig erfaring med når det kommer til hva man får for pengene. Liker heller ikke designet på dem da jeg synes det er litt glorete. MSI har jeg ingen erfaringer med. Men om man skal dømme etter spesifikasjonene på de to PCene der, så er nok Acer best. Men vil heller anbefale deg å se etter en PC som har litt mindre skjerm, for oppløsningene de to har er ikke direkte heldig for størrelsen på skjermen. Lenke til kommentar
bme081 Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2008 Zepto er ikke så værst når det kommer til pris. Dell derimot har vært veldig dyre dersom du skal oppgradere komponentene på PCene deres, men i det siste har de lansert flere modeller med gode komponenter som ikke koster så mye. Det koster heller ikke mye å oppgradere dersom du velger de riktige komponentene. Multicom har gode priser. Compal IFl90+ har fått gode kriterier på grunn av pris og andre ting. Så tror ikke du skal bekymre deg for prisen hos dem. Acer har jeg heller dårlig erfaring med når det kommer til hva man får for pengene. Liker heller ikke designet på dem da jeg synes det er litt glorete. MSI har jeg ingen erfaringer med. Men om man skal dømme etter spesifikasjonene på de to PCene der, så er nok Acer best. Men vil heller anbefale deg å se etter en PC som har litt mindre skjerm, for oppløsningene de to har er ikke direkte heldig for størrelsen på skjermen. Altså, nå er jo begge disse to 17 tommere. De har p8600 og t9300 prosessorer som er middels på de dyreste konfigurasjonene til multicom og zepto. Og de har skjermkortet 9600m gt, som er samme som er i den multicommen som du henviste til; http://www.multicom.no/SystemConfigurator....552325%3bfl%3a0 som forøvrig er 15 tommer. Dersom en skal ha en zepto eller multicom 17 tommer er det m570+/A17 Hydra som er aktuelle og de koster rundt 18000 om man skal ha det mest nødvendige (uten f.eks blue ray) og zeptoen må en vel opp i 23000 for at den skal ha det nødvendigste.. Men altså skal en ha en 15 tommer derfra får en dem vel ned i under 10 000, men da er det ikke mer enn absolutt nødvendigste du får med. I disse to som jeg henviser til får en jo 17 tommer med bra prosessor og skjermkort + blueray og stor hardisk, minne, etc for 8500kr eller 9000kr.. Derfor vil jeg ha en av disse. Men ja er litt tvilsom til Acer, virker litt billigmerke lissom.. Skjermoppløsningen er litt lav på dem også, men ikke verre enn at det går (er ikke verdt 15 000 kr for å få et bedre skjermkort og litt høyere oppløsning..! ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå