Gå til innhold

Snart forbudt å ha en fest i Oslo for kvinner og menn ?

Anbefalte innlegg

Dette må ses på som en hendelse i et somalisk miljø. Imamene ville aldri funnet seg en random fest og klaget på tabubrudd, og det er ikke et angrep på norsk kultur. Så lenge de holder seg til verbale protester gjør de ikke noe galt, men de er akterutseilte i et fremmed land, og det er egentlig ganske synd på dem.

Imamene hindrer integreringen av fremmedkulturell ungdom ved å gjøre slikt som dette. Det skader dermed hele det norske samfunnet og derfor bør ikke slik oppførsel aksepteres.

Det ble ikke akseptert heller. Det går fint an å synes synd på folk samtidig som man ikke godkjenner handlingene deres.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette må ses på som en hendelse i et somalisk miljø. Imamene ville aldri funnet seg en random fest og klaget på tabubrudd, og det er ikke et angrep på norsk kultur. Så lenge de holder seg til verbale protester gjør de ikke noe galt, men de er akterutseilte i et fremmed land, og det er egentlig ganske synd på dem.

Imamene hindrer integreringen av fremmedkulturell ungdom ved å gjøre slikt som dette. Det skader dermed hele det norske samfunnet og derfor bør ikke slik oppførsel aksepteres.

Det ble ikke akseptert heller. Det går fint an å synes synd på folk samtidig som man ikke godkjenner handlingene deres.

Du skrev også at "så lenge de holder seg til verbale protester gjør de ikke noe galt", noe jeg er uenig i.

Lenke til kommentar

Meningene som antageligvis ble uttrykt var vel innen grensene for hva som bør aksepteres, problemet her var nok at det ble bråk. Og bråk skal man gripe inn mot uansett hva det kommer av.

EDIT: Det kommer litt an på hvilket nivå av aksept man legger seg på. Selv befinner jeg meg et sted mellom at jeg aksepterer at de har meningene, men ikke at de uttrykkes, men jeg synes uansett ikke at det skal være forbudt for disse menneskene å utøve sin kultur innen de samme rammene som vi utøver vår egen.

EDIT2: Og det er i hvert fall ingen grunn til å frykte at noen kommer for å "ta over" kulturen vår, noe denne situasjonen er et tydelig bevis på. Det er klart som blekk at ungdommene er klare for å integreres, de bryr seg fint lite om gamle gubber.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Jepp og dette er et problem, det er vel ganske felles enighet om at innvandrere som kommer til norge bør integreres mest mulig i vår kultur fordi historisk sett fungere veldig ulike kulturer dårlig sammen. Det er ikke et krav at alle innvandrere må feste som nordmenn, men når somalsk ungdom ønsker å feste som nordmenn og tar til seg vår kultur og vårt syn på likestilling av kjønn så syntes jeg det er veldig veldig galt å prøve å forhindre det. ikke rart at mange innvandrere er dårlig inntegrert hvis de som faktisk ønsker å integrere seg blir hengt ut og motarbeidet av egne relgiøse ledere. Det var det faktum at gutter og jenter festet i samme lokal som erget disse Imanene og likestillingsynet mellom kjønn er et sentralt prinsipp i norsk kultur.

Lenke til kommentar

Hvorfor venter vi egentlig at folk skal legge alle sine egne meninger igjen i døra når de kommer til Norge? Alle har da rett til å utrykke sine meninger så lenge man holder seg innenfor norsk lov. Hvis man er uenig får man utrykke det innenfor den samme norske loven. Når man begynner å snakke om våpenbruk mot folk som ikke har gjort annet enn å gi utrykk for meningene sine begynner det å minne litt for mye om folk vi helst ikke vil sammenlignes med. De somalske ungdommene har absolutt rett til å feste så mye de bare vil med hverandre, og imamene har rett til å være mot det. Skjønner ærlig talt ikke at det er en sak i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Fordi de aldri kommer til å spikre noe kiste så lenge de har så slakke tøyler som de har nå.

En ting er å ha ytringsfrihet. Joda, det er fint så lenge folk holder seg innenfor grensene, og ikke gjør mer ut av det. Men se hvor for eksempel Vigrid kan gå. De er frem til dags dato egentlig bare en gjeng som sitter og hater innvandrere, forguder blåøyde og liker norrøn mytologi. Det er forsåvidt greit i ytringsfrihetens navn, men det kan fort utvikle seg til å bli mer enn bare ytringer, som deres 50.000-70.000 militante og godt organiserte venner i Russland har gjort. (Blind vold, drap, trusler, you name it).

Dette er jo i ferd med å skje andre plasser i verden også, med andre grupperinger. Forfattere som kritiserer islam må ha vakter med seg fordi de er redde for å bli skutt fordi de ytret seg. Da er det noen som har gått forbi ytringsfrihetens kritikkgrenser, og driver med trusler og mer.

Unnskyld meg, men jeg mener ytringsfrihet bør fortjenes.

Lenke til kommentar

Dette går jo helt fint! Ingen grunn til å innskrenke noe som helst. Disse ungdommene hadde ikke gått på festen i utgangspunktet hvis imamene hadde hatt så mye makt at de ble farlige. Det er helt tydelig at man ikke trenger livvakter for å trosse dem, dette er bare skuffede, gamle religiøse ledere.

Lenke til kommentar

Fint å se at utenlandske ungdommer tar til seg norsk kultur og jeg håper imanene får mer å protestere mot i framtida. Det bør jo i bunn og grunn være en gladsak for alle dere som mener Norge sakte men sikkert blir forandret av muslimske fundamentalister

Endret av Ant1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...