SirAnderz Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Korleis kan eg få laga ei side der du loggar inn med ei brukernavn og passord, so kjem eg innpå da ei side som er ein egen meny og kan sjå intern informasjon. Nokon som har nokon ferdiglagde enkle skript for dette? mvh Anders Lenke til kommentar
rabagast3 Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 med eller uten database ? Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Nokon som har nokon ferdiglagde enkle skript for dette? www.hotscripts.com eller php.resourceindex.com tenker jeg du finner mye..... Det greieste er å lage ting fra bånn av selv, syns jeg, da.... (da kan du lage det som skal skje når du har logga på også..... er jo ingen vits i å bare ha pålogging for ingenting.... Lenke til kommentar
Sugx Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 dette er forholdsvis lett å få til, du lager bare en login side, så sjekker du brukernavn passord opp mot en database/whatever. Hvis brukern tastet rektig brukernavn/passord så setter du noen sessions variabler, f.eks $is_logged_in eller cookies. Så på de sidene hvor du skal ha hemmelig info så sjekker du bare om session variablen $_SESSION['is_logged_in'] == true så funker det bra ellernoe jess. Lenke til kommentar
SirAnderz Skrevet 28. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2003 Tenkte at jeg kunne adde brukernavn/passord oxo, men det kan jeg jo bare legge til i en *.php fil? Så når vi har logga inn, da kommer vi innpå ei side som heter f.eks hemmeligindex.html - men ingen kan se den urlen f.eks i kilden, sånn at det må være hemmelig. Har tilgang på mySQL/PHP/ASP og det meste.. mvh Anders Lenke til kommentar
Sugx Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 setter bare header("Location: hemmelig_side.php"); når alt er validert, pass på så du ikke har noe output til browseren før dette. dvs ingen echo("output"); Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå