Olakjola Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Jeg vurderer og studere økonomi og it ledelse. Jeg lurer på hvilket snitt det er for å komme inn på denne linjen, hva jeg må ha fra videregående, og hvor mye det eventuelt koster? skip`o hoi Lenke til kommentar
ITOslo Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 "Inn på linjen"? Hvilket studie er det du sikter til? Eller er det dette du lurer på, altså hvor du kan studere IT og ledelse. Noen studier: Økonomi og IT-ledelse på BI Master, Information Systems Management (krever bachelor først) Industriell økonomi og teknologiledelse Rene studier i IT-ledelse er det ikke så mange av, dette er heller ikke et eget fag men kombinasjon av mange. Du må også finne ut hvordan du ønsker å vinkle det, men hovedkunnskap i teknologi eller økonomi. Lenke til kommentar
Olakjola Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2008 (endret) Hvilke karakterer må du ha for å komme inn på BI var det egentlig jeg mente? Er det på en måte jeg som setter sammen mitt eget fag? studerer du noe i denne retningen? takker og bukker for svar. skip`o hoi Endret 5. oktober 2008 av Olakjola Lenke til kommentar
ITOslo Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Prisene for studiet finner du her: http://www.bi.no/Content/Study____46352.as...container=51785 Skolepengene er ca. 50000 i året som du får lån fra Lånekassen for å betale. Setter sammen ditt eget fag? Ikke sikker på hva du mener. Du har lite valgfag på denne linjen hvis det er det du mener. Hvis du ser på høyresiden på nettsiden til faget ser du alle fagene du skal ha ila. tre år. http://www.bi.no/Content/Study____46352.aspx?courselist=3 Når det gjelder poengsum så vet jeg ikke hva den har vært de siste årene. Sender du en e-post til BI kan de sikkert svare deg. Tipper at det ikke er så veldig høyt for dette studiet. Jeg har studert IT og ledelse ja, har en master i Information Systems Management. Min grad er dog ganske annerledes enn det BI tilbyr, som er mye mer økonomi-rettet. Lenke til kommentar
Olakjola Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2008 Jeg har studert IT og ledelse ja, har en master i Information Systems Management. Min grad er dog ganske annerledes enn det BI tilbyr, som er mye mer økonomi-rettet. Hvilken jobb har du nå da? Er ikke det et ganske vidt spekter med jobber du kan velge imellom etter studiet?skip`o hoi Lenke til kommentar
ITOslo Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Jeg har da en bachelor i informatikk (systemutvikling) i bunn og da er det mange forskjellige jobber å velge i ja. Jobber nå som konsulent innenfor integrasjon, der har vi et vidt spekter med oppgaver fra rådgivning på arkitektur, prosesser og prosjektledelse til direkte implementasjoner der vi planlegger, designer og utfører integrasjoner mellom systemer. Her får jeg brukt all bakgrunnen min hver dag, både det tekniske forståelsen og organisasjons-/ledelses-utdannelsen. Jeg er litt skeptisk til en IT-ledelses bachelor. Jeg mener (og har erfart) at det er utrolig verdifullt med en tung basiskunnskap i ett fag (eks. IT eller økonomi) før du begynner å studere ledelsesemner. Bare et tips, jeg kjenner ikke denne graden noe særlig og du får helt sikkert et godt utgangspunkt der også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå