Gå til innhold

iPod Touch jailbreak - Garanti

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sant nok, du har REKLAMASJONSRETT, garanti er noe produsentene gir, og er egentlig ikke pliktig til det heller. Men jailbreaker du en iPod/iPhone, bryter du softwaregarantien på produktet, og du står på bar bakke. Derfår vil de ikke gi deg medhold i noe som helst om de ser dette. Derfor bør du gjenopprette med originalsoftwaren, så slipper du å gå på en slik smell :)

Lenke til kommentar

Ok, så dette har de lov til? Norske lov tillater de å ta fra meg reklamasjonsretten hvis jeg installerer software ikke laget av dem på den?

Googlet litt: "Hvis du kjøper en vare med mangler, gir forbrukerkjøpsloven deg visse rettigheter. En vare er mangelfull dersom den ikke er som dere har avtalt."

"Reklamasjonsrett (juridisk) er den rett mottakeren av en ytelse har til å fremme krav overfor leverandøren på grunn av mangler ved ytelsen. Slike krav kan være retting/reparasjon/utbedring, omlevering, levering av uteblitt del, tilbakehold/motregning av betaling, prisavslag, erstatning og hevning."

Jeg har altså problemer med støy på min iPod Touch. Selv når jeg ikke spiller musikk.

Endret av Mattmatthi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...