Gå til innhold

les og redigere pdf skjemaer i open ofice

Anbefalte innlegg

jeg mener at jeg har fått det til før , men nå fungere det ikke.

programmet spør etter filformat . og de jeg har forsøkt føre til at det bare blir litt kryptisk tekst på hver side.

jeg ender opp med kanskje nærmere 100 sider.

skjemaet er på en side.

jeg vill fylle ut mest mulig på pcen slik at man slipper å fylle det ut med vanlig handskrift.

jeg har sett att det går an å eksportere til pdf

jeg er interessert i å fylle ut skjemaet på pcen før jeg skriver det ut

Endret av elg-elg123
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som du sier, OpenOffice kan eksportere dokumenter til .pdf. Men ikke mer enn det. All redigering før eksportering må skje i filens originale format.

Det jeg derimot anbefaler deg å gjøre, er å laste ned Foxit Reader. Dette er en mye raskere PDF-leser enn f.eks. Adobe Reader (som de fleste bruker), og den lar deg også legge til tekst (Typewriter, du finner den i "Tools" menyen).

Lenke til kommentar

nå har jeg prøvd foxit reader , men det er 2 problemer med det .

en plass for nedlastningeg uten begrensninger var det noe som heter tri pay. man må altså kjøpe noe hos en eller annen får å få full lisens og uten denne lisensen legger fixit ut en tekst .

skjemaet jeg skal fylle ut gjeldet en kontrakt for bruktbil

jeg kan ikke ha noe program som griser til dokumentet

jeg er interessert i et program som lar meg fylle ut et skjema i pdf format uten noe tull

Lenke til kommentar

jeg røvde å laste ned adobe reader 9. når installeringen var på 50% ( ferdig med nedlastingen) så slo brannmur programmet inn

Comodo nekter meg å installere det ,selv når brannmuren er slått av

hvorfor er det ikke mulig å laste ned trial versjon ?

jeg må altså bestille en dvd med denne trial versjon

hvis noen har et forslag hvordan jeg skal få lastet ned trial versjon uten registreringer eller å bestille den på dvd , eventuelt oppgradere versjon 7 tar jeg imot det med en stor takk

Endret av elg-elg123
Lenke til kommentar

comodo installerte jeg for ca 2 uker siden . kom de cd-en til komputer for alle så det var installert før adobe reader .

jeg har versjon 7. fra før

det fungerte til en viss grad å gå til NAF sine netsider

lete opp dette skjemaet for brukt bil og så fylle ut feltene .

minuset her er at man kun kan skrive ut ,ikke lagre det som er fylt inn.

jeg får jo fylt ut skjemaet som var poenget

Lenke til kommentar

Er målet å få fyllt ut eit skjema med PC'n, skrive ut eller lagre so anbefaler eg PDF Xchange Viewer. Med den kan du plassere ein markør, bestemme font, og skrive inn tekst kor som helst i eit pdf-dokument. Sjølv har eg benytta det mange ganger til akkurat det å fylle ut div. skjema. Som dei skriv; "Type directly on any PDF page, not just Adobe enabled forms documents - in Typewriter mode." Forøvring mitt standard pdf-program. Bestemt det beste når det gjeld dei ulike gratis-alternativa.

Sjå også mine tips mhp å slå saman fleire pdf'er, reparere,splitte, kryptere, lage vannmerke, trekke ut enkeltsider osv i dette innlegget.

Endret av Dabola
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...