sinnaelgen Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 (endret) jeg mener at jeg har fått det til før , men nå fungere det ikke. programmet spør etter filformat . og de jeg har forsøkt føre til at det bare blir litt kryptisk tekst på hver side. jeg ender opp med kanskje nærmere 100 sider. skjemaet er på en side. jeg vill fylle ut mest mulig på pcen slik at man slipper å fylle det ut med vanlig handskrift. jeg har sett att det går an å eksportere til pdf jeg er interessert i å fylle ut skjemaet på pcen før jeg skriver det ut Endret 5. oktober 2008 av elg-elg123 Lenke til kommentar
jH- Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Som du sier, OpenOffice kan eksportere dokumenter til .pdf. Men ikke mer enn det. All redigering før eksportering må skje i filens originale format. Det jeg derimot anbefaler deg å gjøre, er å laste ned Foxit Reader. Dette er en mye raskere PDF-leser enn f.eks. Adobe Reader (som de fleste bruker), og den lar deg også legge til tekst (Typewriter, du finner den i "Tools" menyen). Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2008 jeg for forsøke det. på en eller annen måte så greide jeg likevel før en gang å omgjøre et skjema ( riktig nok fra ett annet sted ) slik at jeg kunne fylle det ut på pcen i stedet for å skrive alt i for hand Lenke til kommentar
hernil Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 OpenOffice 3.0 skal kunne redigere pdf-filer til en viss grad. Den er i skrivende stund i RC 3 og kommer om ikke lenge (senest på slutten av måneden tror jeg). Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2008 nå har jeg prøvd foxit reader , men det er 2 problemer med det . en plass for nedlastningeg uten begrensninger var det noe som heter tri pay. man må altså kjøpe noe hos en eller annen får å få full lisens og uten denne lisensen legger fixit ut en tekst . skjemaet jeg skal fylle ut gjeldet en kontrakt for bruktbil jeg kan ikke ha noe program som griser til dokumentet jeg er interessert i et program som lar meg fylle ut et skjema i pdf format uten noe tull Lenke til kommentar
hernil Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Last ned RC av OO 3, eller last ned trial av Acrobat pro hvis du ikke vil ha "uferdig" programvare på pc-en. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 (endret) jeg røvde å laste ned adobe reader 9. når installeringen var på 50% ( ferdig med nedlastingen) så slo brannmur programmet inn Comodo nekter meg å installere det ,selv når brannmuren er slått av hvorfor er det ikke mulig å laste ned trial versjon ? jeg må altså bestille en dvd med denne trial versjon hvis noen har et forslag hvordan jeg skal få lastet ned trial versjon uten registreringer eller å bestille den på dvd , eventuelt oppgradere versjon 7 tar jeg imot det med en stor takk Endret 8. oktober 2008 av elg-elg123 Lenke til kommentar
hernil Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 Vet ikke hvorfor det skjer, jeg har Comodo selv og Reader 9 funker (la dog inn Comodo etter reader). Det trenger forresten Acrobat pro (ikke reader) for å redigere pdf-er programmet koster, men du kan laste ned trial. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 8. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2008 comodo installerte jeg for ca 2 uker siden . kom de cd-en til komputer for alle så det var installert før adobe reader . jeg har versjon 7. fra før det fungerte til en viss grad å gå til NAF sine netsider lete opp dette skjemaet for brukt bil og så fylle ut feltene . minuset her er at man kun kan skrive ut ,ikke lagre det som er fylt inn. jeg får jo fylt ut skjemaet som var poenget Lenke til kommentar
Dabola Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 (endret) Er målet å få fyllt ut eit skjema med PC'n, skrive ut eller lagre so anbefaler eg PDF Xchange Viewer. Med den kan du plassere ein markør, bestemme font, og skrive inn tekst kor som helst i eit pdf-dokument. Sjølv har eg benytta det mange ganger til akkurat det å fylle ut div. skjema. Som dei skriv; "Type directly on any PDF page, not just Adobe enabled forms documents - in Typewriter mode." Forøvring mitt standard pdf-program. Bestemt det beste når det gjeld dei ulike gratis-alternativa. Sjå også mine tips mhp å slå saman fleire pdf'er, reparere,splitte, kryptere, lage vannmerke, trekke ut enkeltsider osv i dette innlegget. Endret 9. oktober 2008 av Dabola Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå