dTd Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Hei! vurderer å bytte ut prossesoren min i disse dager siden jeg føler den er litt flaskehals i mitt system som ser slik ut: Hk: EPoX EP-MF4-Ultra Cpu: AMD Athlon 64 X2 3800+@ 2,5 Ghz Hd: 500+250 gig s-ata Ram: Geil 2.0GB DDR2 PC5300 667MHz Value skjermkort: Geforce 8800 GT 512MB PCIe Så jeg lurer på hvilken prosessor jeg bør velge nå? tenker at denne her er en helt grei cpu i forhold til resten av mitt system? Bruker pc'm hovedsakelig til gaming og skole (går data ingeniør, så blir hvodesakelig programiering av php ol shit som i grunn ikke krever stort) Så jeg lurer på om den prosessoren over er et greit valg? er vel ikke vits å satse på quad core eller 3 kjerner ennå? eller finnes det bedre alternativer? max pris 1000 kr. Lenke til kommentar
Mismus Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Hei! vurderer å bytte ut prossesoren min i disse dager siden jeg føler den er litt flaskehals i mitt system som ser slik ut: Hk: EPoX EP-MF4-Ultra Cpu: AMD Athlon 64 X2 3800+@ 2,5 Ghz Hd: 500+250 gig s-ata Ram: Geil 2.0GB DDR2 PC5300 667MHz Value skjermkort: Geforce 8800 GT 512MB PCIe Så jeg lurer på hvilken prosessor jeg bør velge nå? tenker at denne her er en helt grei cpu i forhold til resten av mitt system? Bruker pc'm hovedsakelig til gaming og skole (går data ingeniør, så blir hvodesakelig programiering av php ol shit som i grunn ikke krever stort) Så jeg lurer på om den prosessoren over er et greit valg? er vel ikke vits å satse på quad core eller 3 kjerner ennå? eller finnes det bedre alternativer? max pris 1000 kr. Den prosessoren du har valgt tror jeg (uten sikkerhet) er den kjappeset på amd socket, hvis du ikke har amd+ socket på hovedkortet kan du heller ikke kjøre quad core eller tre kjerner. Jeg skal snart bestille den prosessoren du lurer på, den er kjapp og billig Lenke til kommentar
dTd Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2008 okey, takker for tipset, men trudde at jeg kunne bruke am2+ cpuer på am2 hk jeg da... Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Jeg bruker en AMD 64 X2 6400+ til mitt AM2 hovedkort, og jeg er stor fornøyd. (3,2GHz) Lenke til kommentar
MFluffy Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 (endret) okey, takker for tipset, men trudde at jeg kunne bruke am2+ cpuer på am2 hk jeg da... Det er fult mulig, du må bare ha en oppdatert bios som støtter dette. Nå vet jeg ikke om alle hovedkort med AM2 plattform har en BIOS som støtter det, men mitt gjør i hvertfall det. Endret 6. oktober 2008 av Septimus Lenke til kommentar
dTd Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2008 okei, skjønner, kan se på det... men tror jeg går for vanlig x2 det er vel det som funker best til gaming? Gnålern, hvor fikk du tak i 6400+ a? finner den ikke i prisguiden eller noe Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 (endret) okei, skjønner, kan se på det... men tror jeg går for vanlig x2 det er vel det som funker best til gaming? Gnålern, hvor fikk du tak i 6400+ a? finner den ikke i prisguiden eller noe Han har overklokket cpuen, noe som anbefales. X2 er ideelt for spilling, det du gjør er ctrl-alt-del og går inn på noe i margen der inne og bytter application over til cpu0 til cpu1, så ligger alle disse smågnage prosessene som regel på cpu0, da flytter en f.eks spillet fra cpu0 til cpu1 og da har den en hel kjerne totalt alene, tror jeg. vet ikke hvor bra vekslingen er, eller om noen spill bruker x2. har ikke lest noe om det. når det gjelder 3 og 4 kjerner er det en glipp. funderer kraftig på om noe spesielt utenom en viss promille bruker kjerne 3 og 4 ever Endret 6. oktober 2008 av pizzafordi Lenke til kommentar
dTd Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2008 OC ja da skjønner jeg ja blir vel til at jeg overklokker selv, har jo vannkjøling å greier x) det du tenker på med cpu0 og cpu1 er set anffinity eller? Lenke til kommentar
Laserbeam Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 okei, skjønner, kan se på det... men tror jeg går for vanlig x2 det er vel det som funker best til gaming? Gnålern, hvor fikk du tak i 6400+ a? finner den ikke i prisguiden eller noe Jeg kjøpte den i Orlando, USA. Lenke til kommentar
dTd Skrevet 7. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2008 såppas ja, nei går nok for 6000+ men har et spm til, er det vits/lurt å innstalere windows på nytt ved prosessor skifte? skal beholde alle andre komponenter... Lenke til kommentar
rbr Skrevet 8. oktober 2008 Del Skrevet 8. oktober 2008 (endret) såppas ja, nei går nok for 6000+men har et spm til, er det vits/lurt å innstalere windows på nytt ved prosessor skifte? skal beholde alle andre komponenter... jeg oppdaterte fra 6000+ 3ghz til 6400+ 3,21ghz uten og reistallere windows. men jeg måtte oppdatere bios da hovedkortet ikke støttet den nye prosessoren. dette kan du sjekke på hjemmesiden til de som har laget ditt hovedkortet. 6400+ tror jeg de sluttet og selge for en stund siden. men jeg kjøpte min i fjor. 6000+ er helmaks den også. Endret 8. oktober 2008 av rbr Lenke til kommentar
fredrick4 Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 hei jeg vurdere også den samme prossesoren, men ser at amd har en som heter AMD Athlon 5600+ 2,9GHz, Socket AM2, 65W, Boxed m/vifte hvem er best av AMD Athlon 5600+ 2,9GHz og AMD Athlon 6000+ 3GHz og hva er forskjelen? ser bare at 5600+ bruker mye mindre strøm og at den har bare 0,1GHz mindre er det forskjelen? og hvem er best til å overklocke? Lenke til kommentar
Sharp Skrevet 15. oktober 2008 Del Skrevet 15. oktober 2008 Skal du kjøpe deg en Athlon 64 X2 6000+ må du får all del ikke kjøpe den gamle som trekker 125 W Finnes en ny på markedet som trekker mye mindre strøm. Amentio f.eks selger begge to, kun 50 kr forskjell: Athlon 64 X2 6000+ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå