Hege-Mor Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Hjelp! Fikk nettopp en telefon av mannen som er på tur med ungene. Når han nå skulle bruke kamera,fikk han feilmeldingen error 05...og det klikket bare i blitzen. Noen som har peil på hva dette kan være for noe? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Error 5 betyr at kamera ikke klarer å poppe opp blitsen. Dette må fikses på verksted (hadde det samme på EOS 30D'en min). Det han kan gjøre er å skifte til P og sette en litt høy ISO (400 eller 800), i håp om å få noen brukbare bilder. Kameraet virker OK hvis han ikke trenger blitz. Tom Lenke til kommentar
morgster Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Hjelp!Fikk nettopp en telefon av mannen som er på tur med ungene. Når han nå skulle bruke kamera,fikk han feilmeldingen error 05...og det klikket bare i blitzen. Noen som har peil på hva dette kan være for noe? Kanskje du finner svaret her: Google: canon error 05 Virker som om svaret er å forsøke (forsiktig) å fysisk dra opp blitzen mens man trykker på blitz-popup-knappen. Ikke det at jeg garanterer for resultatet. Feilen oppstår visst hvis blitzen ikke klarer å poppe opp selv etter tre forsøk. Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Et kjapt søk på nettet viser at dette er en vanlig feil på flere Canon kameraer, og at det er blitsen som sitter fast. Litt lirking med en negl e.l. burde få opp blitsen. Forsiktig modifisering med sandpapir eller kniv på det aktuelle stedet skal vist løse problemet. Lenke til kommentar
Hege-Mor Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2008 Error 5 betyr at kamera ikke klarer å poppe opp blitsen. Dette må fikses på verksted (hadde det samme på EOS 30D'en min). Det han kan gjøre er å skifte til P og sette en litt høy ISO (400 eller 800), i håp om å få noen brukbare bilder. Kameraet virker OK hvis han ikke trenger blitz. Tom Ok...Da skal jeg gi beskjed til han! Takk for rask tilbakemleding. Dette burde vel gå på garanti/reklamasjon....Kjøpt sommer'n 2005? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå