Gå til innhold

b&w dm603s3 - erfaringer?


Anbefalte innlegg

hei , tenkte det var på tide med ett nytt anlegg nå og har farta rundt litt og hørt på div. høyttalere.

kom frem til at disse var noe for meg (jeg foretrekker KVALITET og FIN lyd).

bwdm603s3.jpg

noen som har noe annet i samme prisklasse å anbefale eller burde jeg kansje ta steget fullt ut og velge B&W DM604 S3.

 

personlig syntes jeg 604'en var endel bedre når det kom til de lavere frekvensområdene, men jeg har ikke så alt for mye rom her og vil ikke drukne helt i bassen heller :p

 

anyone?

 

BTW: tenkte på denon PMA 1500 som forsterker (har testet den før og LIKER den :D )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har B&W603s2 høytalere. De duger, men det finnes bedre. Med NAD 2*80W forsterker blir det ikke bra nok. Jeg har nå Rotel forforsterker og NAD218THX (2*200W) effektforsterker, og da får jeg hvertfall benyttet høytalerene til sitt fulle. Bra lyd, men det er liksom noe som mangler i mellomtonesjiktet. Bassen er hvertfall jeg veldig fornøyd med (m 200W!)

 

Jeg har B&W603s2. En kammerat av meg har s3, men en litt for billig/svak denon forsterker. Lyden er tålig bra med den forsterkeren, men på høyere volum blir det for lite effekt. Det er jo en oppgradert versjon, så jeg skulle tro den er bedre, hvertfall på noen punkter.

 

Jeg tror ikke du vil angre på kjøpet, men det finnes høytalere i prisklassen som er bedre. Husker ikke helt hvilke, men tannoy kommer frem fra underbevistheten... Abonnerer på lyd og bilde og EyeFi og de har høytalertester i denne prisklassen fra for en tid tilbake.

 

Hva med å sjekke om du kan få printout av disse testene, evt tilsendt det nr som hadde disse testene? Det er hvertfall et utgangspunkt.

 

Dr3

Lenke til kommentar

Dm603s3 kan spille veldig bra med den riktige forsterkeren. Kombinasjonen med den denon forsterkeren er ikke spesielt god synes jeg. Synes heller ikke Nad forsterkeren har god nok lyd, men C370 kan duge hvis du ikke vil bli altfor fattig. Synes egentlig diskanten blir litt vel skarp med nad'ene. Den beste kombinasjonen jeg har hørt er med Arcam. Arcam Diva A75+ i kombinasjon med Arcam Diva CD 62, koster ikke så veldig mye og spiller knall bra. Bassen vil leke med innvollene dine! :o

Lenke til kommentar

Den kombinasjonen av de to komponentene er slettes ikke dum. Jeg har hørt den og den spiller svært så pent. Jeg hadde likevel tatt turen litt lengre inn i byen (så du hadde skrevet Trondheim :smile: ) til Hi-Fi Center og hørt på Harman/Kardon HK670 og Audiovector C2 - da glemmer du fort Denon/B&W kombinasjonen. Disse er selvfølgelig i samme prisklasse. Ellers har Expert ihvertfall i Trondheim (Tiller) klart å få Audio Pro til byen - Black Diamond er heller ikke noe dårlig valg.

Lenke til kommentar

Av Black Diamond og Audiovector C2 kan jeg si at det er et pengespørsmål, da det ikke er tvil om at C2 er best. Arcam setter er en god kombinasjon med både B&W og Audiovector (Audiovector og Arcam kjører demo på så og si alle hifimesser internasjonalt og passer svært godt sammen). Ellers er jo Audiovector også en god match til Densen. Men det blir i en annen prisklasse. Du kommer nok bra ut med begge disse kombinasjonene. B&W har en litt flatere lyd enn Audiovector. Men det er svært moro å spille energisk musikk med Arcam&Audiovector (et eksempel på det er f.eks Rammstein Du hast -> selv bestefar må trampe med foten til det).

Lenke til kommentar

B&W høytaleren har blitt ganske så slaktet i blant annet "Lyd og bilde" hvis jeg ikke husker feil, så helt genial er den nok ikke.. Selv har jeg ikke hørt dem, men en kamerat har 604, og disse låter godt (kombinasjon med NAD).

 

Selv har jeg Audiovector C2 mk II ( kr. 8000 pr. par, Oslo Hificenter), i kombinasjon med Harman Kardon HK3470. I tillegg har jeg en Audiovector C sub (kr. 5500) for det lille ekstra..

 

Er helt klart fornøyd med mitt oppsett, men vurderer å bytte ut H/K'n med Denson snart..

 

Hvis du er villig til å betale litt mer, så forguder iallefall jeg Audiovector M3 høytalerne. Disse finnes i flere versjoner fra vanlig M3 (kr. 13000 pr. par) til M3 Avantgarde (kr. 35000 pr. par). Det geniale med M3 serien er at man kan kjøpe den man har råd til nå, for så senere å oppgradere til en bedre M3 kun ved å levere inn høytalerne og betale mellomlegg til ønsket modell! :-)

 

Subjektiv menig: Styr unna Marantz og Denon, selv om det ikke på noen måte er dårlig..

Lenke til kommentar
Hvis du er villig til å betale litt mer, så forguder iallefall jeg Audiovector M3 høytalerne. Disse finnes i flere versjoner fra vanlig M3 (kr. 13000 pr. par) til M3 Avantgarde (kr. 35000 pr. par). Det geniale med M3 serien er at man kan kjøpe den man har råd til nå, for så senere å oppgradere til en bedre M3 kun ved å levere inn høytalerne og betale mellomlegg til ønsket modell! :-)

 

Kamerat har M3 Super. Ingenting galt med lyden der nei...

Lenke til kommentar

En god venn av meg kjører dette oppsettet, det er en drøm å høre på. Som du ser bruker han B&W DM604 S3.

 

Høyttalerne spiller utrolig presist, og jeg har personlig ikke hørt renere lyd fra noe annet anlegg. (Nå skal det sies at høyttalerne i dette oppsettet får veldig god hjelp av det andre utstyret som er valgt her, men de står utvilsomt fint på egne ben (eller spikes, duh))

Lenke til kommentar

Høytalere er smak & behag.

 

Er en fordel å få prøvd dem ut i det rommet du skal bruke dem! Spør & betalt evt depositum & prøv på å få låne dem med hjem. Mange ganger er det et helt annet lydbilde hjemme enn hva det er i et rom som er spesialbygd (er vertfall det i en del hifi-butikker) for å få "riktig" lyd.

Lenke til kommentar

Har selv 603 S3.

(resten av anlegget)

 

Er meget fornød!

Dette er høyttalere som låter meget bra, nøytralt og pent.

Det er en stor fordel å prøve de hjemme først, jeg synes mine låt noe bedre på hifiklubben. Det har nok med romakkustikken/plasseringen min å gjøre.

 

En annen ting synes jeg, er at de låter så nøytralt, at det nesten blir "kjedelig". Men det er bare å skru opp volumet, så er de mer dynamiske.

Har du stort rom eller er avhengig av kjempe-HØYT volum og masse bass, gå for 604. Har du mye penger, gå for CM6.

 

Jeg kjøpte disse høyttalerene, fordi jeg ikke har hørt like bra (i sammeprisklasse). Det var noe ved lyden (pen, nøytral, frisk og detaljert) at jeg bare måtte ha disse. De vekte rett og slett følelser ved lytting, noe ingen av de andre jeg hørte på gjorde.

 

Lytt mest til ørene dine!

(Og bruk god tid på å lytte, med favorittmusikken din)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...