Gå til innhold

Jeg vil lage bråk...

AVF_Kokken

Anbefalte innlegg

Leverandøren på hjemmePC-ordningen har endret spec uten at vi har fått noe melding og påstår at den nye konfigurasjonen er bedre. Jeg påstår motsatt, men vil sjekke om mine påstander holder vann. Bedøm dere:

Opprinnelig config:

P4 2.0GHz i850 med 512MB PC800 RDRAM

NVidia GeForce 2 MX 400 64MB

Ny konfig:

P4 2.0GHz i845 med 512MB PC133 SDRAM

NVidia GeForce 3 TI200 64MB

Med andre ord er hovedkort nedgradert med betraktelig ytelse pga minnebåndbredde, men så har de 'kompansert' med bedre skjermkort.

Er ny konfig på noen måte bedre på noen programmer, i så fall hvilke, eller har vi fått en PC som kun er optimal på papiret ?

Gi meg argumenter for å sette leverandør til veggs!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er det værste jeg har sett!

P4 i kombinasjon med sdram er å regne for SØPPEL sammenlignet med en kombinasjon med RDram (Unnskyld det barnslige uttrykket, men i denne sammenhengen er det svært passende). Det er fullstendig latterlig å kombinere en P4 2.0 GHz prosessor med SDram. For at P4 prosessoren i det hele tatt skal yte tilfredstillende, må den har skikkelig minnebånbredde å jobbe med.

Jeg blir faktisk så provosert at jeg skjelver!

Man tar bare ikke ikke en 2.0GHz til kr5000,- og kombinerer med SDRAM. Ytelsen på et slikt system er gjentatte ganger vist at tilsvarer en P4 1.5 GHz kombinert med RDram. En P4 1.5GHz prosessor koster som kjent omtrent kr1600,-(Har ikke link akuratt nå, men det er bare å slå opp på en av de utallige reviewene som er utført av denne kombinasjonen)

Dette viser TYDELIG at leverandøren spekulerer i at folk henger seg opp i anntal MHz/GHz.

Jeg hadde satt følgende krav:

- Systemet skal leveres med den oppdaterte versjonen av brikkesettet i845d, som altså har støtte for DDR-ram.

- Det som de sparer på bytte fra RDram til DDRram, skal benyttes på et GF3-ti200 skjermkort.

Hvis ikke overstående krav oppfylles, kan de putte maskinen der hvor sola sjeldent skinner!

Byggeren

[ Denne Melding var redigert av: byggeren på 2002-01-16 12:31 ]

Lenke til kommentar

P4+SDRAM = kontor maskin..

Vil bare si at selgeren på din hjemmepc case har driiti på draget... Det minste han burde gjort var å ta en telefon for å si ifra om evt. leveringsproblemer på opprinnelig konfigurasjon! Deretter prøvd i samarbeid med dere og komme frem til en "tilsvarende" løsning... Dersom han har vært i kontakt med f.eks din sjef el. og fått ok derfra vil jeg dessverre si at han har ryggen klar..

Lenke til kommentar

Takker for støtten.

Jeg har sendt endel særdeles kritiske mailer og er nå (på vegne av flere i samme sko, ganske mange hundre faktisk) innvitert til møte med markedsjefen.

Kravet vårt er at vi får erstattet PC'en med en maskin med samme spec eller bedre, og da er minimumskravet i850 eller i 850D hovedkort. Skulle ikke kravet bli tatt til følge er det forbrukerrådet neste og evnt. deretter kan TV2 meske seg med saken på 'TV2 hjelper deg'.

Som om ikke endringen av spec'en skulle være nok kan jeg også nevne at alle PC'ene var blombert på kabinettet med en klisterlapp: Hvis en åpnet kabinettet røk 3-års garrantien !!! [Høyt blodtrykk og mye mer]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...