Mismus Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Hei! jeg skal oppgradere min data med ny prossesor og skjermkort, for en stund siden kjøpte jeg ocz gamexstream 600w PSU, og jeg har nå tenkt å kjøpe AMD Athlon 64 X2 6000+ 3.0 GHz og det nye skjermkortet Radeon HD 4870x2, men på skjermkortet står det, for krav, ekstra strømkontakt, hva vil det si? og er 600w PSU nok til å kjøre dette? Resten av systemet mitt er forholdsvis gammelt og det regner jeg med ikke suger så mye strøm -beklager hvis det er en annen tråd som handler om dette, men jeg fant ikke, og jeg er helt ny bruker her og Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Generell anbefaling til 4870x2 ligger på god kvalitets 750W PSU og oppover. Det er dermed ikke sagt at det ikke vil funke for deg med en 600W fra OCZ da det kommer an på hva andre enheter trekker og hva din PSU har som max sustained +12v ampere uttrekk. Kortet selv kan trekke +/- 280W fra +12v under 3D load. Det som er viktig med din PSU er at den har to stk PCI-Ex power connectors - en med 6pin PCIE og en med 8pin PCIe. Lenke til kommentar
Mismus Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2008 (endret) Hmm, nå er jeg usikker, vet ikke om min har en 6-pin PCIE og en 8 pin PCIE, det står bare "2 x PCI-E**" i spesifikasjonenene, hvis jeg skjønner de riktig PSU er denne http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:1591150;c:36217 kan noen se om det er en 6- og en 8-pin PCIE ? for jeg tror det vil funke med 600 watt på psu'en ettersom jeg har lest andre som har klart seg med dette hvis ikke får jeg bruke mitt gamleskjermkort til jeg får nok penger til en ny psu Endret 5. oktober 2008 av Homrr Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Om du allerede eier strømforsyningen kan du jo ta en kikk på kablene. Om du bare lurer kan du jo se på Produsentens produktinformasjon som det også er lenket til i prisguiden Lenke til kommentar
Mismus Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2008 Åh, takk, men på kablene fant jeg ikke, ettersom jeg er nybegynner på sånt men på produsent siden du linket (tusen takk) stod det; "1 X 6-pin PCI-E 1 X 6+2-pin PCI-E" Altså en 6 pins og en 8 pins HURRA tusen takk for hjelpen Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 **Effective August 15th, 2008 the GameXstream family of PSU's are shipping with 1 x 6pin and 1 x 6+2 (8pin) PCI-E connectors. The 850W model now has 2 x 6pin and 2 x 6+2 (8pin) PCI-E connectors. If your GXS power supply has a PCI-e connector harness (without the 8pin connector) and you would like to power a GPU that requires the 8pin, please contact our customer support. ( http://www.ocztechnology.com/products/powe...idia_sli_ready_ ) Så hvis du har en eldre type har du kun 6pins PCIE power connectorer. Men dette er jo lettere for deg å se da enn å spørre her hvis du åpner døra til PCn din Lenke til kommentar
Mismus Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2008 **Effective August 15th, 2008 the GameXstream family of PSU's are shipping with 1 x 6pin and 1 x 6+2 (8pin) PCI-E connectors. The 850W model now has 2 x 6pin and 2 x 6+2 (8pin) PCI-E connectors. If your GXS power supply has a PCI-e connector harness (without the 8pin connector) and you would like to power a GPU that requires the 8pin, please contact our customer support.( http://www.ocztechnology.com/products/powe...idia_sli_ready_ ) Så hvis du har en eldre type har du kun 6pins PCIE power connectorer. Men dette er jo lettere for deg å se da enn å spørre her hvis du åpner døra til PCn din JA, skal se inni dataen snart, håper jeg har to, hvis ikke blir jeg sur takk for hjelpen:D Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Ja du har to. Men de er begge 6pins da 15.aug.2008 er da de begynte å shippe ut med nye kabler. OCZ sier du skal kontakte customer support. De tilbyr muligens en swap til modell med en 6p + en 6+2pin , ref dette statement : If your GXS power supply has a PCI-e connector harness (without the 8pin connector) and you would like to power a GPU that requires the 8pin, please contact our customer support. Lenke til kommentar
Mismus Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2008 (endret) Ja du har to. Men de er begge 6pins da 15.aug.2008 er da de begynte å shippe ut med nye kabler.OCZ sier du skal kontakte customer support. De tilbyr muligens en swap til modell med en 6p + en 6+2pin , ref dette statement : If your GXS power supply has a PCI-e connector harness (without the 8pin connector) and you would like to power a GPU that requires the 8pin, please contact our customer support. Neineinei, jeg har to, vell som du sier, med to seks pins, men jeg har som de sier man kan bytte til der, 6 pin + 6+2 pin det er sånn jeg har hurra hurra hurra! Endret 5. oktober 2008 av Homrr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå