Bravofox Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Jeg har et koolance 601 kabinettet, disse har som kjent tre 80mm vifter i taket, disse har jeg byttet ut med aluminiums vifter som bråker mindre, og jeg har montert en 120mm med motstand under radiatoren. Selve kabinettviften bak i kabinettet er en 80mm med trinnløs motstand. Nå som sommeren nærmer seg vil jeg gjerne ha mest mulig effektiv kjøling, og lurer derfor på hvilken vei viftene skal trekke for at jeg skal få en mest mulig effektiv kjøling. Nå har jeg konfigurert det slik Koolance anbefaler det, den første vifta i taket (nærmest fronten) trekker ut sammen med kabinettviften bak. Alle de andre viftene trekker inn (Vet noen hvorfor koolance mener dette er en bra løsning?) Fordi varmluft som kjent stiger har jeg tenkt til å eventuelt få kabinettviften bak til å trekke inn, mens de tre i taket og 120mm trekker ut....Er det noen som har noen erfaringer med dette? Lenke til kommentar
jonhs Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Det er et kjent faktum at varm luft stiger oppover! gå ut ifra det, så kommer du til den rette løsningen! mvh. Jon Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Når du har så mange vifter som trekker ut får du undertrykk i kabinettet. Da er det viktig at du kontrollerer hvor luft kommer inn. Tett mindre opninger oppover i kabinettet og eventuellt åpne litt i bunn. Da får du kjølig luft som strømmer gjennom hele kabinettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå