fpsplayer Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Jeg har kun 1 gb ram nå og jeg kunne tenke meg å oppgradere til minst 2 gb ram totalt. Men etter at jeg har satt i en ny ram-brikke, må jeg formatere for at den skal tre i kraft? Eller må jeg gjøre noe i bios? Lenke til kommentar
CortexN Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Jeg har gjort dette et par ganger og har aldri hatt noen problemer. Sett i ram og start på nytt. Bios vil oppdatere seg selv ved oppstart og din nye minne er tilgjengelig for bruk! Lenke til kommentar
Stjernestøv Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Når du skal oppgradere RAM er det lurt å velge matchede brikker slik at brikkene utnytter dual-channel teknologien. Videre er slik at noen brikker kan kreve manuell setting av timings og volt, men dette gjelder så vidt jeg vet kun brikker som er raskere en vanlig DDRx standarder og kun nødvendig for å utnytte brikkene til fulle. Kom med opplysning om hovedkort så finner vi et par nye brikker til deg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå