Gå til innhold

Ny Xbox360 Elite kjøpt på fredag, RROD idag?

RamGuy

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg kjøpte en helt ny Xbox360 Elite på fredag, produsert 15. Juni med det "nye" Lite-On optiske drevet og den kjører vell da Falcon hovedkortet ettersom Opus ikke har HDMI og det har jo Elite så det kan ikke være de reproduksjonskortene til Microsoft.

Det som er litt kjipt er det at jeg skulle modifisere den (denne tråden handler ikke om modifisering, les videre) og jeg finner jo ut at dette nye drevet som er levert i nesten samtlige Xbox360 produsert etter Mai 2008 har jo dette drevet.

Så var jeg så heldig å komme i kontakt med en som hadde en Xbox360 Elite produsert i oktober 2007, altså en eldre Falcon maskin med et BenQ drev som gjerne kunne bytte sin med min, etter det jeg har hørt skal jo dette nye Lite-On drevet være litt mer stillengående, samt han bodde såpass nærme og så ikke noe problemer i å bytte sin gamle mot min nye!

Så dagen var reddet, men han forteller meg at Xbox360'en (altså min nye som nå er hans) startet opp litt tregt i går, han måtte blant annet restarte hele maskinen før det optiske drevet i det hele tatt ville gjøre noe som helst men han fikk spilt. Idag når sønnen hans skulle spille så får han RROD (lys på hele venstre halvdel og nederst til høyre tror jeg han sa) og den lever ikke lengre?

Hva kan ha skjedd her? Den fungerte hos meg på Fredag, da jeg og kompis satt på den?

Jeg trodde feilprosenten på Elite, og spesielt disse med Falcon og dette nye drevet var tilnærmet null?

Også får den RROD så fort? Mulig at den er defekt fra produksjon? Litt merkelig at jeg og en kompis kunne sitte her og laste ned, ha den stående på hele natta fra fredag - lørdag uten problemer da?

Vi brukte dog aldri det optiske drevet? Kan det være at når han her har brukt det så oppdaget Xbox360 at det var noe galt også poppet ut med RROD? Nå kunne jeg jo åpne og lukke det optiske drevet selv, og han kunne jo faktisk spille i går kveld så det virker jo litt merkelig det hele her? Han har jo aldri hatt RROD på sin Elite, men på to tidligere Xenon maskiner, men Xenon vet jo alle at feilet akkurat når den følte for det..

Nå vil jo ikke det optiske drevet for han lystre i det hele tatt, maskinen får bare RROD og that's it, ikke mulig å få ut spillet han hadde i fra i går heller? Jeg vet ikke om dette er normalt, er kanskje slik at du ikke får åpnet drevet når RROD kommer? Eller er det trolig den optiske enhet som er død kanskje?

Utrolig merkelig og utrolig trist for oss begge, jeg vil jo ikke at en såpass snill person som byttet sin Elite med min skal havne i en slik situsjon, setter jo meg selv i litt dårlig lys da det nesten kan se ut som jeg plana det hele.

Er ganske så skuffende dette her også, at maskinen tilsynelatende kan finne på å feilet alt på søndags morgen når den er kjøpt på fredag? Er dette en normal situsjon med de nye Xbox360ene, eller har jeg vært maskimalt uhelig? Hva tror dere årsaken for denne RROD er? Er det mulig å fikse, eller må vi nå vente og kave med å returnere den?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bytte skal ikke være noe problem, jobber selv på Datakjeden :)

Eneste som er litt kjipt er jo at han nå må vente på hele denne; Datakjeden -- Norek -- Microsoft -- Norek -- Datakjeden prosessen, noe jeg helst vil unngå ettersom han var så vennlig å bytte den med min :)

Har tatt kontakt med Norek for og prøve å sette istand en "fast replacement", altså at vi utleverer en ny Xbox360 Elite direkte til han når han kommer med sin defekte. Bare å krysse fingrene for at de tilater det, ellers så er jo han både irritert og skuffet over at det å bytte sin gamle med min nye medfører at han for tredje gang må sitte å vente på at Microsoft skal ordne det hele, som fort tar en liten stund.

Jeg selv vil jo helst unngå en slik situsjon for han også :)

Syntes det hele bare var merkelig, hvordan den kan få RROD så fort, og hvordan den tilsynelatende fungerte fint hos meg på fredag, han fikk spilt på lørdag og den plutselig ikke fungerer idag?

Sliter også med at han ikke får ut spillet sitt, noe han gjerne vil ha ut før han leverer den inn.

Men den kan jeg prøve å fikle ut på jobben når han leverer den da.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig har du angrerett, bare å bytte boksen....

Siden du har byttet bort boksen din, så regner jeg med at du skal flashe den du har nå?? Hvid det er tilfelle, så ville jeg mye heller fått installert en chip, så er du helt trygg på live ;)

Endret av cossiemk1
Lenke til kommentar

Ser ut som att 360er ryker alt i fra 3 dager til 3år, merkeligt

Når jeg kjøpte en 360 imens jeg ventet på min originale 360 hos Elkjøp så fikk jeg hevet kjøpet før 30 dager. Men dette gjelde kun da Elkjøp!

Men viss den er kjøpt via nettet så kan det være 14dager full returett, correct me if im wrong :p

Lenke til kommentar

Siden du har byttet bort boksen din, så regner jeg med at du skal flashe den du har nå?? Hvid det er tilfelle, så ville jeg mye heller fått installert en chip, så er du helt trygg på live ;)

Jaha.

Hva med at hvis man spiller backups da? Da er man like langt som med flashet firmware. Og siden firmware hitil ikke blir detektert er det jo lite poeng med modchips som jeg forstår det.

Lenke til kommentar

Jaha.

Hva med at hvis man spiller backups da? Da er man like langt som med flashet firmware. Og siden firmware hitil ikke blir detektert er det jo lite poeng med modchips som jeg forstår det.

Hva gjør man når man flasher?? Jo, men bytter firmware på dvd-romen.

Når man har chip, så har dvd-romen fortsatt sin orginale firmware, + firmware i chipen, og man er da også tryggere mtp live... Når man da også patcher spillene riktig, så er man helt trygg....

Endret av cossiemk1
Lenke til kommentar

Så du mener at selv når man spiller backups, mens nme chippen også tydeligvis må være i bruk for at det skal fungere, at det 100% ikke, om så i teorien, kan detekteres?

Er klar over at original firmware er intakt og aktiv når man ikke spiller med backups men den må jo være aktivert for å spille kopier? Er ikke det en selvmotsigelse?

Nei, quoter bare Essspen (som forøvrig er mitt store idol)

EssspeN

09/01-2007 : 15:02

Disse modchippene er jo bare firmware chipper, m.a.o. helt waste of money.

Disse lages kun for å tjene penger på folk som ikke vet bedre.

Hvorfor tror dere ingen av de store "kjente" modchip produsentene har produsert slike chipper? Nettopp fordi de ikke har noen funksjon kontra flashing.

Team Xecuter har også sluppet ut koden for slike chipper, slik at folk kan lage de selv hvis de absolutt vil ha de.

Når de knekker bios, og vi kan få mediacenter osv, ja da er det vits med chip.

Eller da må man vel ha det smile.gif

Lenke til kommentar

Har vært i kontakt med Norek, som selv sier at alt som har med Xbox360 å gjøre skal bli behandlet direkte med Microsoft, og alle enheter som feiler innen de første dagene slik at servicepartner blir kontaktet innen 10dager er å regne som DOA.

Ved retur av en DOA enhet så SKAL det utleveres en ny enhet direkte, uansett hva Norek, Datakjeden eller hvem som helst annen måtte si.

Lenke til kommentar

Det burde ikke være noe problem hvis den er kjøpt på fredag, da er den ganske enkelt død ved ankomst, og det burde være en smal sak å få den byttet direkte i butikken.

RROD som han fikk er egentlig en generell feilmelding om at noe er alvorlig galt og at boksen må repareres. Trenger ikke ha noen som helst relasjon til det klassiske problemet med de gamle boksene. Mest sannsynlig et eller annet er feil med boksen, som ikke dukket opp i testene. Sånt skjer. :) Det er derfor man har en DOA-ordning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...