ok67 Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Var på fototreff på Hegra Festning i går, og på veien mellom festninga og Kleivplassen lå det en del løv med vanndråper etter siste regnbyge. Har GIMPa bildet litt med å sprite opp fargene litt, skarpe det litt opp og crope bildet. Ønsker spesielt tilbakemelding på cropen, men alle andre kommentarer mottas også. Olympus E-520, med ED 14-42mm @ 42mm, ISO: 100, f/5.6, 1/50 sec. Lenke til kommentar
NM91 Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Jeg synes løvet ble veldig lyst, men ellers likte jeg det. Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2008 Løvet var faktisk veldig lyst, det var vel nettopp derfor jeg la merke til det der jeg gikk. Men med kreativ manipulering i f.eks. GIMP så kan det nok gjøres mørkere, og kanskje litt gulere eller mer oransje? Lenke til kommentar
NM91 Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 (endret) Vet ikke hvordan dette gjøres i GIMP, men her om dagen gjorde jeg det i PS Elements 6. Det jeg gjorde var å lage et nytt layer,så valgte jeg en knall oransj farge og malte den over bladet. Etter det satte jeg bare det layeret som overlay og dempet opacityen litt. Sånn ble resultatet mitt: Endret 5. oktober 2008 av nm91 Lenke til kommentar
ok67 Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2008 Etter å ha studert en del episoder av Meet the GIMP så har jeg funnet ut av mange måter å redigere bilder på vha. layers og layers mask etc. Så her er en oppdatert versjon av bildet, hvor kun selve løvet er modifisert. Blir ikke enig med meg selv i om dette er bedre eller ikke ? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Jeg synes det ble bedre, for nå fikk løvet en fin glød. Som de andre har nevnt, fint bilde. Tom Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 likte det øverste best, kontrasten i lysstyrken gjorde at løvet havnet mer i fokus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå