Manlulu Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Har en del problem med naboer som klager (på den minste lyd vel å merke), og skulle gjerne ha lyd dempa rommet. Trenger tips til god lydtetting. Trenger å guffe!! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 (endret) Jeg tror dette er en større jobb enn det du tror. Det er ikke bare å henge opp noen plater og legge litt "magisk lim" langs lister og hjørner. Du må bygge "et rom inne i rommet", isolere, opp med doble gipsplater på veggene og ha et hengende tak ved hjelp av lydbøyler. For å ikke snakke om "flytende gulv". En stor jobb med andre ord. Eller så kan du kjøpe noen tykke granittheller og spikes til å sette under høyttalerne. Endret 5. oktober 2008 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
Manlulu Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2008 Takk for svar Hmm.. skal snart flytte, så lage et lydtett rom kan jo være et intresangt prosjekt da.. noe jeg helt sikkert kommer tilbake til når den tid kommer Men granittheller å ha under høytalerene. Hvor godt funker det? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 I ditt tilfelle tror jeg det er umulig å gjøre noe. Hvilke høyttalere har du og bor de plagsomme naboene ved siden av deg, under deg, over deg eller kanskje alt sammen? Er det blokk, rekkehus eller enebolig? Vi må nesten få vite litt ting og tang, slik at det er mulig å vite hvordan du skal få dempet lyden best mulig. Lenke til kommentar
Manlulu Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2008 Vell slik det er nå, så bor jeg i enebolig, i et nabolag. Naboene har hager imellom oss. Har 2 vindu som vender imot den ene naboen. Alle bor i hus, ingen to manns boliger eller noe slik. Har Dali Concept 10, og en nad forsterker jeg låner. Tenker å kjøpe meg Nad c372. Ps: digger daliene, så er uaktelt å bytte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå