ATHLON XP Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Hei Jeg går nå Gk mek,i spon timene har jeg ingen ting å gjøre,læreren ga meg en bok med noe jeg kan lage med det virke veldig kjedelig.Det jeg lurer på om det er vanskelig å lage en kjøleribbe til kjøling av cpu selv,jeg kjøper vifte itilleg.Har noen noe forslag til hvordan jeg skal gå fram å lage en kjøleribbe.Det hadde vært fint om noen har kunnet gi meg mål å kanksje noen skisser.SKal bruke fres maskinen selvfølgelig.Cpu`en jeg har tenkt å bruke ribba til er en Amd xp2500+(barton) og skal klokkes til 3000+ hastighet.Hva er best egnet til kobber eller aluminium eller kanskje begge deler?Hvordan skal jeg lage festen. På forhånd takk for alle svar :wink: Lenke til kommentar
ATHLON XP Skrevet 29. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2003 Er det ingen som har noe forlslag,nei vel da for jeg bare dritt i det da Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Høy masse, og stor overflate er vel stikkorda. Og kopper er ganske mye bedre en aluminium. Lenke til kommentar
smygarn Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 og husk å gjør flatene ujevne, da utnytter du luften mere. Bare se på swiftech ribba.. den er perfekt med alle de rillene.. Dette gleder jeg meg til å se!! Stå på! Lenke til kommentar
ATHLON XP Skrevet 29. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2003 Hordan skal jeg gå fram når jeg skal lage bunnen og festene??Noen forslag? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Hvis du bruker de 4 hullene i HK som festemekanisme så burde det være ganske greit å mekke til... skruer/fjærer som på alpha og swiftech eller noe... evt. herpe en gammel kjøler. Lenke til kommentar
ATHLON XP Skrevet 29. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2003 hmm litt vanskelig å herpe en gammle kjøler når ikke jeg har noen.Jeg har ikke egen pc engang,skal bruke kjøleribba til pc`en jeg skal bygge snart. Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Sjekk AMD.com. De har egne sider for utviklere, kanskje også for de som skal lage kjøleribber. Hvem vet? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 du kan jo lage vannkjøling, http://www.overklokking.no/cooling/vann_ak...del1/index.html ellers hvis du bestiller fra f.eks. microplex kan det hende de har et feste som du kan kjøpe av dem og få ent som brav (kr 5 eller no, et feste tåler vel det ) Lenke til kommentar
Myrsve Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 jeg har et forslag til hva dere kan lage på mekken. dere jo lage en gokart. dette deker nesten helle pennsumet. Lenke til kommentar
julepynt Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 da får ikke mannen kjøler vettu :wink: Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Motoren til gokarten må jo ha kjøling Lenke til kommentar
ATHLON XP Skrevet 29. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2003 Hehe hva f*** har gokart med emne mitt å kjør,å hva er vitsen med å lage gokart når det er bare ca litt over 2mnd igjen av skole året. Lenke til kommentar
_mgr_ Skrevet 29. mars 2003 Del Skrevet 29. mars 2003 Kansje du kan finne en kjøleribbe du kan stjele festeklips fra? I tillegg kan du jo "tegne av" hvordan bunnen skal utformes. Kobber ja... Åsså kan du kansje prøve å ordne feste til en 92mm vifte? 120mm hadde blitt overkill... Hvis du hadde giddet, kune du kansje tatt bilder under prosessen og legge dem ut når du er ferdig så vi får sett "The kongelig ribbe is born" eller noe lignende Fett prosjekt 8) Lenke til kommentar
sega Skrevet 4. april 2003 Del Skrevet 4. april 2003 lov meg at du legger ut bilde av ferdig kjøleribbe da. Lenke til kommentar
ATHLON XP Skrevet 4. april 2003 Forfatter Del Skrevet 4. april 2003 Det blir ikke noe ribbelaging fikk ikke lov av læreren å det vil ta litt tid å Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå