brakarbuldre Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 jeg beklager vist noen syns jeg er litt for drøy, ekke meninga og være kødd, det har bare vært en hard kveld på flaska, jeg er en 22 år gammal norsk gutt jeg har vokst opp mest med utlending og henger mest med dem, tyrkere, pakkis, serbere, somaliere og hele pakka, noen er greie og ordelige folk, og noen av dem er ikke, gjenger og kødd helt til kirka og tilbake probleme mitt er hvem all puler, jeg mener er det noe som er mer trist enn en norsk jente som henger med tyrkere, eller en 50 år gammel man med en 20 år gammel thai jente, siden jeg går mest med dem er det ett problem, den beste jente-vennen min var fra iran, men når hun skulle begynne og kysse holdt jeg på og kaste henne ut vinduet (ikke bokstavlig), min beste norske venn kom med en japse jente, jeg hakke snakka med han på måneder nå. faen heller, nå henger jeg bare med ORDENTILE utlendigner og nordmen, tyrkere med tyrker jenter, nordmen med norske jenter, jeg klarer ikke og snakke med de andre, blir faen meg kvalm med dissa forbanna folka, du er ikke ordentlig norsk hvis du puler en vietnamesik jente, og du er faen ikke ordentlig tyrker hvis du puler med en polakk det er komplett umulig og finne enn norsk jente som er litt vanlig, de norske jentene jeg har i senga er som og pule med søpplesekker, de tar alt de finner i bunn og grunn, greit og være venner, fleste av mine venner er utlendinger , men når det kommer til forhold og ekteskap så holder du deg faen til dine egne Lenke til kommentar
Bramle Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 (endret) Rasist? Ikke nødvendigvis? "Gæren"? Ja. "det er komplett umulig og finne enn norsk jente som er litt vanlig, de norske jentene jeg har i senga er som og pule med søpplesekker, de tar alt de finner" Om du er med de som tar alt de finner, hva sier det om deg? Endret 5. oktober 2008 av Bramle Lenke til kommentar
brakarbuldre Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2008 Rasist? Ikke nødvendigvis?"Gæren"? Ja. "det er komplett umulig og finne enn norsk jente som er litt vanlig, de norske jentene jeg har i senga er som og pule med søpplesekker, de tar alt de finner" Om du er med de som tar alt de finner, hva sier det om deg? sant nok, men det jeg mener er at det miljø jegvanker i, er det ikke mange skikklige norske jenter, jeg har en jente nå da som var jomfru, det er den enste måten du kan stolepå dem, jeg må åsså si at de utlendingene jeg vanker med er helt enig, folk holler seg ikke til sine egne lenger Lenke til kommentar
Bramle Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 (endret) Så, jenter må være jomfruer, men ikke gutter? På hvilken måte er det en forskjell? Jeg tror nemlig ikke jomfruhinnen og hvordan den blir tatt og av hvem har så mye å si for noens personlighet. Endret 5. oktober 2008 av Bramle Lenke til kommentar
brakarbuldre Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2008 Så, jenter må være jomfruer, men ikke gutter? På hvilken måte er det en forskjell? Jeg tror nemlig ikke jomfruhinnen og hvordan den blir tatt og av hvem har så mye å si for noens personlighet. vel, det har får meg, hvis jenta ble tatt for første gang av en hest i et skur i finmark, so holder jeg meg langt unna, men hvis hun ble tatt av en 500 kilos viking berserker i en fjord mens hun sang "ja vi elsker" i en budnad, så gir jeg henne en klapp på skuldra. Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Viss eg forstår deg rett så meiner du at ein ikkje kan vere i lag med nokon som har anna etnisk bakgrunn enn det du har? Kvifor kan ein ikkje vere det? Gaustad neste stopp. Lenke til kommentar
WIP-Slettes-Gh79d3mO Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 ..du er ikke ordentlig norsk hvis du puler en vietnamesik jente.. Det er noe av det dummeste jeg har hørt. Noensinne.. Kanskje du er i ferd med å bli gal? Lenke til kommentar
GeO Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Så, jenter må være jomfruer, men ikke gutter? På hvilken måte er det en forskjell? Jeg tror nemlig ikke jomfruhinnen og hvordan den blir tatt og av hvem har så mye å si for noens personlighet. vel, det har får meg, hvis jenta ble tatt for første gang av en hest i et skur i finmark, so holder jeg meg langt unna, men hvis hun ble tatt av en 500 kilos viking berserker i en fjord mens hun sang "ja vi elsker" i en budnad, så gir jeg henne en klapp på skuldra. Min personlige mening er at du ikke bare "begynner å bli" gæren. Temaet og argumentasjonen i denne tråden er jo helt tullete. Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Så det trådstarter egentlig ønsker, er at vi nordmenn skal beholde vår "rase" og at vi ikke skal blandes med "de andre"? Greit at man ikke vil være sammen med noen av annen etnisk opprinnelse selv, men man burde akseptere at andre er det. Ellers faller vi jo tilbake til steinalderen igjen. :| mrbjoern. Lenke til kommentar
brakarbuldre Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2008 Så det trådstarter egentlig ønsker, er at vi nordmenn skal beholde vår "rase" og at vi ikke skal blandes med "de andre"? Greit at man ikke vil være sammen med noen av annen etnisk opprinnelse selv, men man burde akseptere at andre er det. Ellers faller vi jo tilbake til steinalderen igjen. :| mrbjoern. greit, jeg har sagt mye tull, men rase? hva faen, dere begynner og tenke på "holde rasen rein" og alt mulig faenskap med en gang jeg snakker ikke om "hvite rase" eller noe sånt tull, jeg snakker om god dammeldags tradtisjon og ordentlighet Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 shit ass man du må kuuulen med alt du har i deg.... Lenke til kommentar
GeO Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Jeg kan ikke helt si jeg ser forskjellen - hvis det ikke er "å holde rasen ren" (eller tilsvarende formuleringer, men i samme tankebaner) som ligger til grunn for disse meningene dine, hva er det da? Lenke til kommentar
brakarbuldre Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2008 Jeg kan ikke helt si jeg ser forskjellen - hvis det ikke er "å holde rasen ren" (eller tilsvarende formuleringer, men i samme tankebaner) som ligger til grunn for disse meningene dine, hva er det da? jeg har en kamerat, han klinte til dama si fordi hun "snakka" for lenge med en norsk kar, det er noe tull det er for eksremt, men når det gjelder nordmen så er det andre veien, det er for slapt, dere tenker på negative ting med en gang når det gjelder detta her jeg tenker på det som i gamle dager, tenk hvis bestafren din var sammen med en jente fra epypt, det hadde vært rart ikke sant, det er bare tradisjon og sånt, trenger ikke være negativt Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Viss me skulle ha levd etter tradisjonar hele tida, hadde me ikkje ha kome langt, og det er ikkje ein negativ ting å kvitte seg med tradisjonar som ikkje førar til noko godt. Lenke til kommentar
ModdeRusk Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Diagnosen er: Riv ruskende gal! Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 greit, jeg har sagt mye tull, men rase? hva faen, dere begynner og tenke på "holde rasen rein" og alt mulig faenskap med en gang jeg snakker ikke om "hvite rase" eller noe sånt tull, jeg snakker om god dammeldags tradtisjon og ordentlighet Selv så synes jeg det er en veldig kort vei mellom det å "holde rasen rein" og det å "holde seg til sine egne, for å bevare tradisjoner." Men det er jo mulig jeg har et noe snevert syn på det der. Lenke til kommentar
brakarbuldre Skrevet 6. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2008 greit, jeg har sagt mye tull, men rase? hva faen, dere begynner og tenke på "holde rasen rein" og alt mulig faenskap med en gang jeg snakker ikke om "hvite rase" eller noe sånt tull, jeg snakker om god dammeldags tradtisjon og ordentlighet Selv så synes jeg det er en veldig kort vei mellom det å "holde rasen rein" og det å "holde seg til sine egne, for å bevare tradisjoner." Men det er jo mulig jeg har et noe snevert syn på det der. ikke bevare tradisjon, men folket, for om 100 år så kommer det til og være rundt 3 nordmen igjen, 5 polakker og 4 spansker og 2 arabere Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 (endret) ikke bevare tradisjon, men folket, for om 100 år så kommer det til og være rundt 3 nordmen igjen, 5 polakker og 4 spansker og 2 arabere Nå motsier du bare deg selv. Først reagerer du på at jeg nevner rase. Så sier du at du skal "bevare folket". Går ikke det for det samme? Om du skal bevare afrikanere eller negre er de vel strengt tatt det samme? Ellers ser jeg ikke hva det er som er galt i at man er sammen med den man vil. I beste fall forebygger det fordommer, og bygger opp under forståelsen for andres kultur. Noe som ikke kan være noe annet enn positivt. Tenk så motsatt, du skal bare få være sammen med, ha barn med og gifte deg med de som er etnisk norske. Hvordan vil dette bli, med tanke på fordommer tror du? mrbjoern. Endret 7. oktober 2008 av mrbjoern Lenke til kommentar
V5R1X Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 (endret) ikke bevare tradisjon, men folket, for om 100 år så kommer det til og være rundt 3 nordmen igjen, 5 polakker og 4 spansker og 2 arabere Hvilke negative konsekvenser kommer med det at folkeslag mixer seg? Altså, andre _reelle_ konsekvenser som ikke bare kommer i konflikt med ditt syn... Endret 7. oktober 2008 av J-Core Lenke til kommentar
Xell Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Har det så mye å si på etnisk oprinnelse så lenge det er folk med ok verdier? (eller "skikkelige folk" som du sier). Folk har flytta seg over hele verden så lenge menneskeheten har eksistert. De felste nedstammer jo fra folk som kommer fra et annet sted en der man nå er bodsatt. Hvis problemet ditt er jenter som har vært sammen med masse drittsekker, uavhengig av etnisitet, så kan jeg være enig. Men siden du omgåes så mange "skikkelige folk" av forskjellig oprinnesle burde det da heller ikke være noe problem å finne jenter som er "skikkelige". Hva gjør det vel om ei fra Polen har vært sammen med en fra Tyrkia hvis de begge er mennesker du gjerne omgåes. Dette bunner egetlig i hvordan man definerer rasisme. Mange vil se på rasisme som det å se på andre som minderverdig bassert på rase/opprinnelse. På den ene siden så sier du at du omgåes folk fra menge etnisiteter, men samtidig så er de ikke verdig et seksuelt forhold. Og da utelukker du personlighet og verdier. På toppen av dette ekskluderer du bekjente og venner når de tar valg du ikke ville gjort, til tross for at de er tidligere nære venner av deg. Å slutte å snakke med sin beste venn basert på at han er sammen med ei japansk jente vil jeg si er temmelig rasistisk, ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå