Gjest heeei Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 hei, er en 15 år gammel gutt som er i en tidlig fase i puberteten. Som de fleste andre drikker jeg, men de fleste av dem er såklart langt lengre i utviklingen enn meg. Etter noen måneder etter jeg begynte å drikke har jeg merket at av og til fucker jeg opp ord jeg utaler. Har ingen eksempler, men det skjer av og til.. Syns dette er jævlig kjipt. Er dette bare tilfeldig eller kan alkohol ha denne virkningen? Vil ikke slutte å drikke, men vil ikke ende opp som en som ikke greier å snakke uten å drite seg ut. Drikker ca en gang i uka og når jeg gjør det er det ca 8 halvlitere. Er dette veldig dårlig for meg? Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 (endret) http://www.ama-assn.org/ama/pub/category/9416.html Ellers kan du bare google "negative effects of alcohol" The adolescent brainThe brain goes through dynamic change during adolescence, and alcohol can seriously damage long- and short-term growth processes. Frontal lobe development and the refinement of pathways and connections continue until age 16, and a high rate of energy is used as the brain matures until age 20. Damage from alcohol at this time can be long-term and irreversible. In addition, short-term or moderate drinking impairs learning and memory far more in youth than adults. Adolescents need only drink half as much to suffer the same negative effects. Drinkers vs. non-drinkers: research findings * Adolescent drinkers scored worse than non-users on vocabulary, general information, memory, memory retrieval and at least three other tests * Verbal and nonverbal information recall was most heavily affected, with a 10 percent performance decrease in alcohol users * Significant neuropsychological deficits exist in early to middle adolescents (ages 15 and 16) with histories of extensive alcohol use * Adolescent drinkers perform worse in school, are more likely to fall behind and have an increased risk of social problems, depression, suicidal thoughts and violence * Alcohol affects the sleep cycle, resulting in impaired learning and memory as well as disrupted release of hormones necessary for growth and maturation * Alcohol use increases risk of stroke among young drinkers Lasting implicationsCompared to students who drink moderately or not at all, frequent drinkers may never be able to catch up in adulthood, since alcohol inhibits systems crucial for storing new information as long-term memories and makes it difficult to immediately remember what was just learned. Additionally, those who binge once a week or increase their drinking from age 18 to 24 may have problems attaining the goals of young adulthood—marriage, educational attainment, employment, and financial independence. And rather than "outgrowing" alcohol use, young abusers are significantly more likely to have drinking problems as adults. Mao. er det temmelig dumt å drikke fire liter øl i uka. Endret 5. oktober 2008 av Skugga Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Kroppen er også mer sårbar i de periodene den er under utvikling. Det er ikke bare for å være slemme man har satt en aldersgrense på alkohol... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå