Gå til innhold

oktoberfest 2008 - jzono1 - Sigma 30/1.4 - Litt om meg.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er til slik bruk jeg har 30mm-ern, den takler naturlig lys utmerket. Bokeh-en er deilig kremete, og fokusen nøyaktig.

 

Forøvrig er det klin umulig å treffe så bra med fokus om ikke katten ser rett i retning av kameraet. f/1.4 gir snever fokus. Se bildet fra den 15.de, fokus lå på bortre ende av vannflaten, men alikevel er svaret på ligningen i fokus. Fokusplan er gøyale dyr :fun:

 

Det er enkelt å holde utfordringen min med bilder av Frøya, skal mye til for å holde på oppmerksomheten, og en kjangse er regelen, ikke unntaket.

Lenke til kommentar

18. Oktober

post-58847-1224423678_thumb.jpg

"NEI" - sier kroppsspråket, blikket og hele katten. Selvsagt gjemmer hun seg i den mørkeste kroken under sofaen. Veldig villig fotomodell.

19. Oktober

post-58847-1224423687_thumb.jpg

Selv om det regner, så er det mer moro å prøve å dra meg ut i regnet enn å bli med inn. Men etter å ha sett inn gjennom vinduet en stund kom hun inn alikevel.

 

Denne helgen har jeg faktisk holdt utfordringen min og, siden været her er elendig :p

Lenke til kommentar

21. Oktober

post-58847-1224616998_thumb.jpg

Analog godlyd, ikke perfekt, men varm og god. Perfeksjon her ville vært en masseprodusert symetrisk transistorforsterker med silikonkomponenter, men hva er skjarmen i sånt? ;)

 

Bakgrunnen er improvisert, jeg har enda ikke funnet tid til å kjøpe meg ett ordentlig bord, og jeg brukte en mattebok og en filosofibok som stativ.

 

Edit: glemte bildet :p

Endret av jzono1
Lenke til kommentar

Du må ha store utlegg til stativer, lærebøker er dyrt.

 

Men jeg må få arrestere deg på ett punkt. Transistorforsterkere har silisiumkomponenter, ikke silikonkomponenter (silicon = silisium, silicone = silikon).

 

Lurer nesten på om jeg ikke liker dette bildet vel så godt som det du la ut i kritikken. Det har vel noe med at du har fått med hele volumknotten her. Har du hatt gleden av å bygge den selv? Forøvrig dyrt å kombinere hifi og foto som hobbies, det har jeg erfart selv.

Lenke til kommentar

24. Oktober

post-58847-1224862873_thumb.jpg

Stakkars kamera, sitter der på en lærebok og fikk ikke være med tidligere idag, og ei heller når jeg snart drar ned på samfundet.

 

Litt crop siden jeg ikke klarte å holde stødig nok til å bruke selvutløser, klarte å bli med på bildet selv, og fikk med ett forstyrrende bakgrunnselement fordi jeg ikke hadde noe flyttbart speil jeg kunne bruke.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...