olopolo Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Har et bilde av en bil i full fart. Men deler av bilen er utbrent... Noen tips til hva jeg kan gjøre for å redde dette bildet? Har Photoshop 7.0, men også tilgang på CS2 og noen ganger 3 via jobb og kompiser. All hjelp som kan bidra til å redde dette bildet tas imot med takk. Forklar gjerne så jeg enklest mulig får redigert selv. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Jeg synes ikke at det gjør noe at røyken er utbrent; det passer til motivet. Himmelen løser du ved å croppe den vekk; sammen en del av skogen. Tom Lenke til kommentar
olopolo Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2008 Drastisk cropping blir det uansett, la bare ved hele bildet i full størrelse. Røyken funker ok for meg også, taket på bilen og deler av panseret har jeg litt problemer med... Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Vel, hvis bilen er utbrent, burde du ha slukket brannen før. Nå er det nok bare å kondemnere hele greia. Utbrent er utbrent, ikke så mye å gjøre med det. Det eneste jeg kan tenke meg er forsiktig retusjering, men det blir nok ikke lett å få pent. Synes du det er så veldig ille da? Lenke til kommentar
Nonsens Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 (endret) Hvis du har tatt originalbildet i RAW så har du en del mer å jobbe med. Er originalen JPG og bildet er 100% hvitt der det er utbrent er løpet langt på vei kjørt. Endret 4. oktober 2008 av Nonsens Lenke til kommentar
olopolo Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2008 Får se hvordan det blir når jeg får bestemt meg for en crop, og gått igjennom basic redigering. Synes bare taket er for lyst i forhold til det den var i virkeligheten, skulle gjerne hatt det litt mørkere... Nonsens: Dette er snapshot i jpeg vettu... Ikke mye gjøre der. Mens vi sto å venta dro'n igang på banen og tok en 720! Rakk så vidt å få opp kamera og prøve å få til et bilde. Skulle bare prøvd å fått taket litt mørkere. Lenke til kommentar
perottol Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Jeg ville ha prøvd dette: - Bruk color picker i nærheten av taket og velg den tonen du ønsker deg. - Lag et nytt layer og sett mode til darken. - Mal med en brush over det utbrente området. - Skru ned opacity på layeret. Lenke til kommentar
Kenny2000 Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 (endret) Har et bilde av en bil i full fart. Men deler av bilen er utbrent...Noen tips til hva jeg kan gjøre for å redde dette bildet? Har Photoshop 7.0, men også tilgang på CS2 og noen ganger 3 via jobb og kompiser. I grunnen gjør det ikke så mye at røyken er utbrent siden bilen er mer riktig eksponert, dog litt for lys. Jeg gjorde noen enkle stepp for å utbedre. Se på bildet jeg har lagt ved. Hvis det er noe slik så kan jeg forklare stegene. Endret 9. oktober 2008 av Kenny2000 Lenke til kommentar
Kenny2000 Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Skulle bare prøvd å fått taket litt mørkere. Taket er nok "riktig" i den forstand at bilen vinkler slik at refleks fra skyene gjør det lyst. Det samme skjer på panseret og på vingen bak. Skal du kjøre taket mørkere er det viktig at også panser etc. gjøres mørkere, men pga. røyken er det en omstendelig jobb hvis det skal se realistisk ut. Her snakker vi da om et bilde en må bare akseptere som det er (utbrent røyk går ann å gjøre noe med). Men jeg tror ikke det er så farlig. Denne typen bilder hvor action er fokuset blir sjeldent gjenstand for denne type overveiinger i grunnen. Du får mer ut av bildet ved å gjøre det mørkere, øke kontrast slika at dis forsvinner og lage et godt utsnitt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå