staljin Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Hei, Gjør følgende: Bruk de BIOS instillingene du ikke får feil med. Formatter HD. Installer WinXP på nytt. Installer VIA KT 266A PCI Latency PAtch. Fortsett med installasjon av nødvendige drivere for den hardware du har. Det kan hende at på grunn av VIA KT266A PCI Latency problem data ikke blir kopiert riktig til harddisken. Jeg har oxo sletta med WinXP og etter å har gjort instalasjon på denne måten ser jeg ikke blå skjærm lengre. Du kan oxo prøve å laste ned Partition Magic 7 ( http://kickme.to/fosi )og prøve å partisjonere HD og konverte til FAT32 (den kjører jeg) før du formaterer og installerer WinXP på nytt. Jeg vil oxo tippe på at en av de RAM brikkene ødelagt. Hilsen Staljin [ Denne Melding var redigert av: staljin på 2002-01-16 15:11 ] Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Quote: "Støttes... Det er en kjent sak at Windows XP og PC Alert III ikke fungerer sammen." vet ikke hvor du har fått dette fra men jeg har 3 eksempler på det motsatte hjemme hos meg. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Fjern absolutt alt du har inni PC'en av lydkort, cd-rom, ekstra harddisker (behold den med XP), nettverkskort osv. Har du 2x256 MB DDR-Ram, så prøver du med kun 1 brikke om gangen. Prøvekjør nå og se om BSOD forsvinner. Kjør gjerne XP i sikkerhetsmodus for å være sikker på at det ikke er programvare som forårsaker problemene. Sett deretter komponent for komponent inn og testkjør en stund. Jeg vil tippe at det er minnebrikken din som bøgger. Har du mulighet for å teste en annen? Trykket du F6 (?) under innstallasjon av XP for å innstallere Raid-driverne? Lenke til kommentar
BBC Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Quote: On 2002-01-16 14:57, Civilix skrev: Quote: "Støttes... Det er en kjent sak at Windows XP og PC Alert III ikke fungerer sammen." vet ikke hvor du har fått dette fra men jeg har 3 eksempler på det motsatte hjemme hos meg. Vel, jeg lastet ned PC Alert III fra MSI da jeg fikk kortet, og det fungerte ikke da (usikker på versjon), samt at mange flere (blant annet på en MSI Usenet-gruppe) fjernet problemer da de fjernet PC A. Om MSI har fixet opp i nyere versjon vet jeg ikke. Lenke til kommentar
ebe Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Tipper det har med lydkortet og driverne til det. Hvis du legger inn Xp om igjen, ikke legg inn lyddriverne og sjekk om du da ikke får blåskjerm etter en halv tme. Opplevd det samme med et annet hovedkort. Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Hvilken bios bruker du? 3.3 er vel du den du burde bruke med XP cpu'er hvis jeg ikke husker helt feil. Mulig at en oppdatering av RAID-driver kan hjelpe også. Klarer du å kjøre de to diskene på RAID-kontrolleren i single-modus forresten? Jeg trodde det bare var mulig å velge RAID på den? Og så kan det selvfølgelig være IRQ-problemer, du er sikkert klar over at de innebygde komponentene deler IRQ med noen av PCI-slotene. En siste ting kunne være såkalt APIC (nei, ikke ACPI), dette utvider antall tilgjengelige IRQ. Kunne skape problemer, hvis du disabler denne (i bios) vil du være nødt til å reinstallere (eller velge 'Repair' i installasjonsdialogen) dog. Lenke til kommentar
staljin Skrevet 16. januar 2002 Del Skrevet 16. januar 2002 Hei, Det hadde nå vært litt greit å få en tilbakemelding om hva du har gjort Darli og hvordan gikk det. Hilsen Staljin Lenke til kommentar
dalri Skrevet 17. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2002 Nå fungerer alt. Jeg byttet bare ut den 512 brikka mi med en 256 Lenke til kommentar
kjbu Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 Jeg hadde også tilsvarende problemer med MSI Pro2 hovedkort : Ser ut til at du har akkurat samme problem jeg hadde. Årsaken til det hele var dårlig kontakt mellom DDR-rammen (Apacer) og RAM-sokkelen på MSI-hovedkortet. Oppdaget at det er ca. 1/2 mm forskjell på plasseringen av det sporet i midten av RAM'en og på sokkelen, slik at RAM-brikkene ikke gikk helt nedi sporet sitt og dårlig kontakt oppstod. Fikk løst det ved å presse ram-brikkene skikkelig hardt til siden, samtidig som de ble presset ned i sokkelen. Etter det ble alle problemer løst. Mvh Kjetil Lenke til kommentar
staljin Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 Quote: Noen som kan hjelpe meg ut av denne knipa?STOR belønning fra "Gravdal Data" til den som hjelper meg vekk fra blåskjermene mine. Hei, Hvem som får den STORE belloninng? Hilsen Staljin Lenke til kommentar
dalri Skrevet 17. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2002 Vurdere hvem som skal få det nå. Lenke til kommentar
staljin Skrevet 17. januar 2002 Del Skrevet 17. januar 2002 Hei, Har du vurdert ferdig? Staljin Lenke til kommentar
dalri Skrevet 18. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2002 PC-en henger seg og har begynt å fått litt blåskjerm av og til men nå henger den for det meste? HVa kan være galt? Lenke til kommentar
Lupus Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 Åssen virker det med rambrikka mi, dalri? Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 Quote: On 2002-01-18 08:15, dalri skrev:PC-en henger seg og har begynt å fått litt blåskjerm av og til men nå henger den for det meste? HVa kan være galt? Har du prøvd (ultra) konservative settings i bios? Dvs høye RAM-timings etc. APIC, som jeg nevnte tidligere, kunne også være noe. Pluss prøv å skru av integrerte greier (lyd/modem), og pass på at pci-kort ikke deler irq. Lenke til kommentar
staljin Skrevet 18. januar 2002 Del Skrevet 18. januar 2002 Hei, Gjør som jeg sa nedeunder. Bruk de innstillingene du ikke får feil med og prøv med FAT32. Quote: Gjør følgende: Bruk de BIOS instillingene du ikke får feil med. Formatter HD. Installer WinXP på nytt. Installer VIA KT 266A PCI Latency PAtch. Fortsett med installasjon av nødvendige drivere for den hardware du har. Det kan hende at på grunn av VIA KT266A PCI Latency problem data ikke blir kopiert riktig til harddisken.Jeg har oxo sletta med WinXP og etter å har gjort instalasjon på denne måten ser jeg ikke blå skjærm lengre.Du kan oxo prøve å laste ned Partition Magic 7 ( http://kickme.to/fosi )og prøve å partisjonere HD og konverte til FAT32 (den kjører jeg) før du formaterer og installerer WinXP på nytt.Jeg vil oxo tippe på at en av de RAM brikkene ødelagt.HilsenStaljin Hilsen Staljin Lenke til kommentar
Prosper Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 Dalri, jeg har samme problemet, bare det at jeg klarer ikke engang å få fullført installasjonen av verken XP eller win2000 før blåskjermen kommer. Jeg har prøvd alle forslag nevnt over, det har ikke hjulpet så langt. Windows 98SE har fungert helt fint og stabilt fra første installasjon. Er takknemlig for forslag hvis du har noen. Lenke til kommentar
ritz00 Skrevet 21. januar 2002 Del Skrevet 21. januar 2002 prøv og bytt til noen gamlere drivere til skjermkortet elller opgrader bios! hadde samme problem på mitt lignende system! Lenke til kommentar
Lupus Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Det blir vel meg som får den belønninga, i.o.m det var jeg som hjalp til med rambrikke? på forhånd takk _________________ XP1600+----og-------Northwood [email protected] Msi Pro2--------------Asus P4B266 GF2Pro----------------GF3Ti500 3*IBM 60GB----------WD100MB/8MB 512ApacerDDR------512TwinMosDDR MirrorKab--------------ChieftecScorpio [ Denne Melding var redigert av: Lupus på 2002-02-15 10:30 ] Lenke til kommentar
Clintern Skrevet 15. februar 2002 Del Skrevet 15. februar 2002 Dalri: Hei, jeg vet ikke så mye som de andre her men jeg ville bare si at jeg har aldri hatt problemer med mitt MSI kort. Alt i BIOS står på standard(har ikke endret noe) Bruker også vanlig orginal RAM men har ikke opplevd blåskjerm eller freeze noen gang.. Min BIOS er versjon 3.2 nyeste ute nå er 3.4 hvis jeg ikke tar feil. Kanskje du bare har hatt maksimalt uflaks..?.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå