Gå til innhold

Objektiv mellom 10-22mm og 100mm (Canon)

Anbefalte innlegg

Jeg blir visst aldri fornøyd. Jeg har oppdaget at jeg bruker kjærestens objektiver mer enn mine egne, så jeg skal selge dem for så å kjøpe inn Canon 10-22mm og Canon 100mm f/2.8. Noen forslag til objektiv som passer inn i mellom? Følgende skal det ikke være:

Tamron 17-50mm

Canon 28mm f/1.8 (et av de jeg selger)

Sigma

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er vel kun to alternativer da: Tamron 28-70mm f/2.8 eller Canon EF 24-70mm f/2.8 L

Tom

Tamronen er nok overhode ingen match for 24-70L, om enn annet enn i prisen. L-objektivet er fullstendig overlegent, dog det koster.

Et annet alternativ er 24-105L ja, men hvorfor er ikke 17-55/2.8 IS nevnt. Det har en tendens til å falle utenfor slike diskusjoner til tross for at den antaglig er det beste alternativet av alle. Ikke alle skal kjøpe fullframe innen de neste 14-dagene.. ;)

Jeg vil si gå for sistnevnte.

Lenke til kommentar

Se bort fra hvor mye jeg bruker på 10-22mm og 100mm. Jeg er nødt til å legge meg på en prisklasse under dem om jeg skal ha et tredje objektiv. Med andre ord er de alternativene jeg kan se nå Tamron 28-75mm og Canon 60mm. Er Tamron 28-75mm et fantastisk objektiv? Hvordan er det sammenlignet med 17-50mm?

Lenke til kommentar
I forhold til at du skal kjøpe 100mm macro så bør du kanskje vurdere om det noe vits med to stykker (60mm)?

100mm-eren har han vel allerede - det var ihvertfall slik jeg forstod ham. I såfall har du et veldig godt spørsmål.

Da kan muligens en EF 50mm f/1.4 være et alternativ.

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...