Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Problem med "roommaten"

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem med han jeg deler hybel med ...

Han vasker aldri komfyren etter seg selvom jeg har sagt det til han tusen ganger at han må gjøre det. Nå stod jeg utafor hybelen og tok meg en røyk og da lukta det brent fra komfyren helt ut. Jeg kobler ut brannvarsleren hver gang han lager mat og jeg tør ikke bruke stekeovnen lenger pga. han for å si det sånn. Hvordan får man en gutt til å forstå at det faktisk kan ta fyr når han lar brente matrester og fett bare ligge inni komfyren???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan man får en gutt til å forstå at det kan ta fyr inni en ovn?

Bra spørsmål da jeg selv ikke engang tror på det.

Dersom du spiller brannkortet hardt tror jeg rett og slett han ser på argumentene dine som useriøse og hysteriske med mangel på et bedre ord. Poeng om hygiene hadde jeg personlig hørt på, men til brannkortet hadde jeg nok bare tenkt: "yeah, right before ze germans get here".

• Liker 1
Lenke til kommentar
Hvordan man får en gutt til å forstå at det kan ta fyr inni en ovn?

Bra spørsmål da jeg selv ikke engang tror på det.

Dersom du spiller brannkortet hardt tror jeg rett og slett han ser på argumentene dine som useriøse og hysteriske med mangel på et bedre ord. Poeng om hygiene hadde jeg personlig hørt på, men til brannkortet hadde jeg nok bare tenkt: "yeah, right before ze germans get here".

Grunnen til at jeg er litt hysterisk ang det er fordi jeg har opplevd at fett og brente matrester har tatt fyr når du bare fortsetter å steke i det uendelige på det!

Lenke til kommentar

Men statistisk sett er det veldig liten sjanse for at noe slikt kan skje, og han forholder seg nok til det han ser på som logisk og saklig. Eneste måte jeg ser som kan få han til å bli bedre på dette er å forklare slik saken er, og hvertfall ikke prøve å overbevise han med logikk, det vil bare gjør han mer negativ til det. Rett og slett si at du har opplevd ovnsbrann før og at du derfor har litt angst for at det skal skje igjen. At den angsten er reell og vil ikke bare forvsinne, så om han kan, av hensyn til deg, bli bedre med renholdet, f.eks ved å alltid bruke stekepapir og at en torkyholder blir festet på veggen ved stekoven til en rask wipe etter bruk.

Lenke til kommentar

Virker som du ikke er helt klar til å flytte hjemmefra viss du er så lite liberal.

Det er bra at du nevner det til han, men han er nok en litt distre fyr, og at han glemmer å vaske ovnen etter seg er ikke det værste for å si det sånn.

Jeg har bodd på hybel 3 ganger, første gangen var det en fyr som drev å stjal snus fra meg hele tida, tok det opp med han og sa at han kan få når han spørr og etter det ville han ikke spørre så ofte, så det ble bare til at han fikk 2-3 snus om dagen, noe som er greit nok :p

Andre var litt værre, siden to av de jeg bodde med røyka hasj og de stjal av meg av noen ganger, så måtte gjemme lommeboka osv. Endte med at jeg måtte si ifra til huseieren.

Nå bor jeg sammen med 3rotekopper som aldri tar innitativ til å rydde, og alt går på økter osv :p Han ene napper ut internettkabelen min hver dag, så når jeg kommer hjem fra trenining må jeg sette kabelen inn igjen ++++

Greia er at når du bor i et fellesskap med andre mennesker er det viktig å være liberal og tåle litt mye.

Lenke til kommentar

Noen ganger må man flytte pga avstand til skole fra hjem. Derfor jeg har flytta da.

Og jeg har tålt masse! Hadde du sett hvordan han er hadde du skjønt at jeg er dritt lei. Jeg går snart til huseieren og klager for det er ikke bare snakk om komfyren her, men det andre klarer jeg å godta til en viss grense, men når jeg ikke orker å lage mat pga han syns jeg han går litt over grensa og er litt vel egoistisk når han kun tar hensyn til seg selv. Og det lukter jo brent i hele leiligheten hver gang han lager seg mat siden han ikke vasker og jeg har vaska etter han så mange ganger at nå gidder jeg ikke mer

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Ordnung müss sein!

Dessverre er det ikke alle som liker å ha det ryddig rundt seg, så de er nok et problem med en del gutter og jenter, men tror nok gutter dominerer den gruppen.

Som det er foreslått over, argumenter for hygiene, bakterier i mat er ikke det lureste kan man si, for å ikke snakke om at det ser helt forferdelig ut på komfyrer eller i ovner når det er matrester inni ><

Skjønner godt at du er bekymret for brannfare og ikke liker det rent estetsi eller hygienemessig, dessverre er mange av oss gutter og menn svin (for å genrealisere kraftig).

Flytte ut/hive ham ut er kanskje noe dramatisk eller uønsket?^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...