mesha Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 (endret) Lastet nettop ned nye Ubuntu beta versjonen. ENDELIG fungerer Ubuntu på min pc: ) Fikk innstalert, men mangler nå kun å mounte film/musikk disken min. Har selvfølgelig prøvd å høyreklikke å trykke "Mount", men det kommer kun error hvor det står at de greide ikke å mounte disken. Har søkt også selvføgelig på Google, men hjalp meg fint lite: / Noen så har løsning på hvordan jeg skal mounte disken min? Endret 4. oktober 2008 av mesha Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Jeg gjetter at det er en NTFS disk, og at feilmeldingene sier noe om "lockfile" og "unclean mount", og at hele kommandoen du trenger å skrive inn også blir gitt i feilmeldingen. Den ser nok noe slik ut. sudo mount -t ntfs-3g -f /dev/sd?? /media/mountpoint Hvis ikke må du nesten komme med feilmeldingen her, reprodusert verbatim. Lenke til kommentar
mesha Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2008 x@x-desktop:~$ sudo mount -t ntfs-3g -f /dev/sdb1 /media/mountpoint ntfs-3g: Unknown option '-f'. Please type '/sbin/mount.ntfs-3g --help' for more information. Noe som er feil i kommandoen?Denne feilmeldingen fikk jeg hvertfall! Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 (endret) Sorry, tok det rett ut av skallen. sudo mount -t ntfs-3g -o force /dev/sdb1 /media/mountpoint Forøvrig må du være sikker på at /media/mountpoint eksisterer, hvis ikke vil du få feilmelding. Det kan du opprette med kommandoen sudo mkdir /media/mountpoint feks. Det er også mulig å innstalere et GUI verktøy som heter ntfs-config som visstnok skal kunne gjøre denne type ting. Endret 4. oktober 2008 av NorthWave Lenke til kommentar
mesha Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2008 Det funket!!!!!! Takker og bukker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå