s4e Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Jeg kjøpte nylig 4x1GB DDR2 PC4200 til min nåværende PC, men ser at det er flere problemer med denne PC'en. Vurderer derfor en ny PC med Vista 64 og masse RAM. Er det mulig å bruke disse minnebrikkene sammen med kjappere minnebrikker? Hvis det er mulig, vil da hastigheten på alle brikker bli den laveste eller de ha ulik hastighet? Lenke til kommentar
Makky Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 All minne vil kjøre med hastigheten til den tregeste brikka. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 (endret) Kommer ann på hvilken plattform HK-chipsett/CPU er basert på. Endret 4. oktober 2008 av Jarmo Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 De aller fleste hovedkort kommer med 4 minnespor så tror ikke du får brukt mer minne enn de 4 brikkene. Lenke til kommentar
s4e Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2008 Takk for hjelpen så langt, da satser jeg på å kjøpe nye minnebrikker. Til en Q9495 prosesser, Vista 64 og 8GB - hvilke minnetype og hastighet bør jeg satse på? DDR3 virker som overkill, men er DDR2 PC6400 kjapt nok som er forslaget til "Videoredigereren". Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 (endret) Takk for hjelpen så langt, da satser jeg på å kjøpe nye minnebrikker. Til en Q9495 prosesser, Vista 64 og 8GB - hvilke minnetype og hastighet bør jeg satse på? DDR3 virker som overkill, men er DDR2 PC6400 kjapt nok som er forslaget til "Videoredigereren". Du mener vel Q9450. Du kan også se på Q9550 til 300 kroner mer, jeg har selv denne og er kjempe fornøyd . Angående minnet ville jeg satset på DDR2 siden det gir mest for pengene. Så lenge du ikke skal overklokke vil PC6400 holde fint, men PC8000 er også et fint valg . Endret 5. oktober 2008 av KnewtFan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå