foffle Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 (endret) Joda. Skulle bare klokke min X3220(G0) fra 2,4 til 3GHz. Ingen justering av spenning foretatt. Strapping på minne som kjører 800Mhz som det skal. Starter OCCT for en kjapp stabilitetstest, men den kvekker til etter ca 1.45 min. Da har temperaturen steget fra ca 30-32 grader idle til over 70 grader. Får ingen andre feilmeldinger enn at CPU er for varm. Jeg demonterte og renset kjøleren for ett kvarter siden, og alle andre hybelkaniner er vekk fra kabinettet. En stk 120mm innsug i front og en stk 120mm utluft bak. Resten av oppsett står i signaturen. Legger ved bilde fra OCCT Setter pris på noen råd i forbindelse med dette. Endret 5. oktober 2008 av foffle Lenke til kommentar
GRØNÅS Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 (endret) Du kan bruke støvsugeren og sette den på utblås på cpu-en eller noe annet... Vet ikke egentlig, men det kan hjelpe med å komme på noen redneck-ideer... EDITED Endret 4. oktober 2008 av Det Brutale Maskineri Lenke til kommentar
foffle Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2008 Ja ... Akk den som hadde utblås på strøvsugern. Lurer på om det egentlig er normalt med en sånn økning i temperatur. Lenke til kommentar
GRØNÅS Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 (endret) Virker ikke normalt spør du meg... EDIT: Hvillken CPU-vifte bruker du? Endret 4. oktober 2008 av Det Brutale Maskineri Lenke til kommentar
foffle Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2008 Står som sagt i signaturen, men det er en Zalman CNPS 7700Cu Lenke til kommentar
Puke Nukem Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 hvis du orker å lses signaturen ser du at han har en slik. Lenke til kommentar
GRØNÅS Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 (endret) Er ikke det sånn vifte som holder støv vekke da? EDIT hvis du orker å lses signaturen ser du at han har en slik. Greit. Overså det. Men du har ikke tenkt på vannkjøling? Endret 4. oktober 2008 av Det Brutale Maskineri Lenke til kommentar
foffle Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2008 Nei. Det skal jeg love deg den ikke gjør. Den samler godt. Men nå er jeg slapp med rensingen og da. Men støv er ikke problemet nå. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 4. oktober 2008 Del Skrevet 4. oktober 2008 Den kjøleren er ikke god nok for en Quad som kjører 100% alle kjerner. Dessverre. Lenke til kommentar
foffle Skrevet 4. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2008 Den kjøleren er ikke god nok for en Quad som kjører 100% alle kjerner.Dessverre. Takker for svar. Det er ikke så farlig egentlig. Skulle bare klokke for litt bedre futt i spill, og de bruker jo ikke ofte alle fire ... En kjøler å anbefale som får plass i kabinettet? Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 5. oktober 2008 Del Skrevet 5. oktober 2008 Den kjøleren er ikke god nok for en Quad som kjører 100% alle kjerner.Dessverre. Den er da mye mer massiv enn en boxed-kjøler f.eks.? Jeg ville trodd den hadde greid litt bedre enn det OP erfarer på stock vcore. Sier ikke at den vifta er noen top-of-the-line-vifte, men du må nok opp i de store tower-kjølerne for å finne noe som er såpass mye bedre at det er noen vits i å oppgradere til noen annen luftkjøler, hvertfall. Forøvrig er ikke 70 grader noe stort problem for disse, tror ikke du skal uroe deg for mye før den bikker 80. Lenke til kommentar
foffle Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2008 Ja den er jo mer massiv uten tvil. Noe lavere luftflyt enn originalkjølern, men det burde veies opp med den svære forskjellen i areal og materiale. Nei det blir vel en Noctua NH-U12 med vifte. Får vel ikke plass i kabinettet, men jeg kan da alltids dra frem . Kan jo bli skøy med kontakt mellom kjøleren og kabinettet, hehe. Lenke til kommentar
foffle Skrevet 5. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2008 Da var Noctua NH-U12P på tur i morra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå