Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Feste skilt med dobbelsidig teip?

AnaXyd

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har en Celica med noen gamle vridde, skeive, møkkete og rustne skilter som jeg gjerne vil skifte ut med noen nye. Selve saken med å skifte ut til nye er jo ingen stor oppgave, men når jeg først skal kjøpe nye skilt og gjøre ting pent, vil jeg gjerne gjøre det skikkelig. En kompis av meg nevnte noe om å lime fast skiltet med dobbeltsidig teip istedet for å ha det på de festene som er originalt på bilen.

Om de nye skiltene er som jeg tror, nemlig veldig bøybare blir det jo også mye penere da skiltet følger formene til bilen.

Jeg lurer på om dette lar seg gjøre, hvor jeg får tak i slik teip som tåler dette(dumt å miste skiltet i fart), om det er lov og erfaringer? :) Går det eventuelt an å ta av teipen uten å rive av lakken?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenner selv til folk som har brukt dobbeltsidig tape med gode erfaringer. viktig å vaske SKIKKELIG både på skiltet og der skiltet skal sitte, bruk rikelig med tape så er det liten sjangse for å miste skiltet. Tapen løsner som regel ved mye varmt vann.

Edit : ja skiltene er noe bøybare, fikk selv helt nye skilt på min bil nå i mai. Vurdert skiltrammer forresten ?

Endret av Login
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Da er det jo ikke enkelt å ta skiltene dine ford4fun..

Om noen ville ta skiltene mine, så er det deres greie, som innlegger over sier: de fleste bilene idag har ikke skrudde skilt, men plastlåser..

Jeg kjørte i 2 år med skiltet på bakluka festet med magneter..

Endret av ford4fun
Lenke til kommentar

Å stjele et skilt, hva faen er vitsen? Er såklart surt, men altså.. Om noen virkelig vil stjele skiltet ditt, så tror jeg det beste er å ha et skilt som er enkelt å ta av, slik at de ikke river og ødelegger mer på bilen.

Men veit dere hvor jeg skaffer slik teip?

Ser det penere ut med skiltrammer kanskje, og om så, går det an å lime fast disse da?

Lenke til kommentar
Å stjele et skilt, hva faen er vitsen? Er såklart surt, men altså.. Om noen virkelig vil stjele skiltet ditt, så tror jeg det beste er å ha et skilt som er enkelt å ta av, slik at de ikke river og ødelegger mer på bilen.

Men veit dere hvor jeg skaffer slik teip?

Ser det penere ut med skiltrammer kanskje, og om så, går det an å lime fast disse da?

Jeg synes skiltrammer (uten reklame såklart) ser mye bedre ut en bare skiltet.

Tape kan du kjøpe på foreksempel biltema.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Fikk kjøpt en 3M tape, og håper denne vil holde. Jeg fant ut at jeg kan skru fast skiltramma på midten, og feste "tuppene" av ramma til bilen, slik at den følger formene. Vi får se hvordan dette blir! Må bare finne ei ramme som holder god kvalitet nå da..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...